Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 737 ggr
Destany
12/24/13, 11:08 AM

Hur få sonen att äta middag?

Min son är 6,5 månad o jag försöker få honom o iallafall smaka såna middagar på burk o han gallskriker bara han får det i munnen. Det är lagom varmt o så. Gröt o fruktpure äter han med bra aptit. Jag vill inte tvinga honom.

Annons:
jnielsen
12/24/13, 11:14 AM
#1

Testa med lite "renare" smaker än med de färdiga middagarna, tex mosad morot, potatismos, ärtmos osv. Jag gjorde barnmat själv och hade morotsmos i ALLT i början eftersom vår son inte var så pigg på det där med mat.. Men morot har en ganska söt smak så det gick bra..

Göt och frukt äter han sälkert just för att detär så sött och gott.

PogoPedagog
12/26/13, 2:02 PM
#2

Vissa barn föredrar mat man kan äta själv. Prova t.ex en välkokt broccoli som han kan hålla själv och gnaga på. Läs på om BLW o se om det är något för er kanske? passar tydliogen vissa matvägrare.

Tina-A
12/26/13, 7:00 PM
#3

Det här är iof från en blogg men jag är inne på #2's spår och det här är ett trevligt blogginlägg om ämnet :) 
http://sagogrynet.wordpress.com/2010/04/28/plockmat-istallet-for-pure/

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Destany
12/27/13, 7:52 AM
#4

Tack för tips:) just nu e det inte mycket han vill äta. Vill inte ha gröt eller välling. Ser ut som om jag ska förgifta honom om jag ger honom bröd. Fruktpure går bra för det mesta. Han äter mest ersättning nu för det e det jag får i honom. Trodde det skulle gå smidigt o ge honom mat för han e så hungrig på ersättning annars

fridaas
12/27/13, 10:22 AM
#5

#4 kan du inte testa att göra egen puré till hobom och blanda ut den med ersättningen? Så fick vi göra ett tag när dottern matvägrade (hon hade dock ätit puréer ett tag innan dess och slutade sen), kan vara värt att testa?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Destany
12/27/13, 4:08 PM
#6

#5 har testat det o blanda ersättning i vällingen o i middagarna men han vill inte ha det ändå.har köpt ett mjukare bröd idag som jag ska testa o låta honom ta det själv

Annons:
Upp till toppen
Annons: