Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1387 ggr
jmkforlajjf
2013-12-03 19:44

Sjuk 15 månaders

Hej! Min dotter på 15 månader har varit rejält förkyld i 2 veckor snart. Hon har haft feber vid 2 tillfällen. Någon dag under helgen, samt igårkväll. Kändes ite varm nu ikväll också. Hon dricker hyffsat, men vägrar välling. Hon äter typ ingen mat alls. Jag blir så frustrerad och nervös så jag vet inte vad jag ska göra. På dagarna är hon pigg och glad och precis som vanligt. Lite extra mammig möjligtvis. Däremot äter hon gärna bullar och söta saker utan problem så vet inte vad det är frågan om. När bör man söka hjälp? Och någon som har något som helst tips på hur jag kan få i henne mat? Tack på förhand!

Annons:
flocken
2013-12-03 20:21
#1

När min lilla på 14 mån är sjuk äter han nästan ingenting. Han tappar i vikt rätt fort. Vi ger han det han tycker om & äta. Oavsett vad det är. OM du är orolig ring sjukvårdsrådgivningen.

Dricker hon vatten? annars vätskeersättning.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

jmkforlajjf
2013-12-03 20:29
#2

Kommer ringa garanterat inom dom närmsta dgarna om de fortsätter såhär, lillan måste ju va vrålhungrig tycker man :( vatten dricker hon iallafall! Och mjölk. Dock tycker jag inte alls att hon kissar så mycke så vet inte om hon får i sig tillräckligt ändå :/

flocken
2013-12-03 20:47
#3

#2 dom klarar sig på mindre mat än vad vi oroliga föräldrar tror. Men det ska inte fortsätta för hennes skull. Jag får gå över på burkmat. Något som han älskar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

OlgaMaria
2013-12-04 11:23
#4

Min 15 månaders älskar att äta skivbar leverpastej och riktigt smör som det är. Försök dra ner på det söta så aptiten kan komma tillbaka. Ge d-droppar (10 om dagen) och gärna sempers magdroppar för att få igång immunförsvaret.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Tess86]
2013-12-07 12:06
#5

När vår lillplutt har varit sjuk har jag ringd sjukvårdsupplysningen och vårdcentral och de har sagt att det är okej så länge han kissar som vanligt. Så om du tycker att hon kissar lite kanske det är dags att ringa och fråga om råd.

Upp till toppen
Annons: