Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 3236 ggr
[Lyxen Fly]
12/3/13, 12:13 PM

Hur mycket ska en bebis sova egentligen?

Ja hur mycket ska en bebis sova? Min som är snart 2 veckor gammal sover väldigt mycket.

Han sover igenom hela natten, vaknar hungrig vanligtvis 2 ggr per natt och brukar vara vaken 1-2 timmar.

Och på dagen sover han också väldigt mycket, vaknar kanske 2 gånger för att titta lite, och några gånger för att äta, nu har jag inte i huvudet hur många gånger han äter på dagen men..

Är det vanligt? Eller ska de sova så mycket?

Annons:
Ria74
12/3/13, 12:54 PM
#1

Molly sov det mesta när hon var riktigt liten. Hon vaknade i princip bara för att äta, byta blöja och gosa lite. Sen kunde hon nån gång ligga vaken och titta lite.

Nu när hon fyra och en halv månad så är hon vaken mycket mer.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
12/3/13, 1:02 PM
#2

Han sover ju inte hela natten om han vaknar två gånger och vill äta ;) Men det är typ det sånna små färskingar gör, äta, sova, bajsa.

[Lyxen Fly]
12/3/13, 1:26 PM
#3

#2 Oj haha där gjorde jag fel, menade att han sover igenom nästan hela natten förutom när han vaknar de två gångerna ;)

Okej, vi blev nästan lite oroliga, mormor tyckte han sov ganska mycket men hon kanske hade pigga bebisar när vi var små;)

ChristineL
12/3/13, 1:40 PM
#4

#3 - Ja alla barn är ju olika. En i min mammagrupp äter var tredje timme dygnet runt annars blir han skitarg, medans en annan liten tjej sover 12 timmar varje natt och har i stort sett gjort det från början.

[Lyxen Fly]
12/3/13, 4:05 PM
#5

#4 Ja det är ju det :) Oj, 12 timmar, vad härligt ändå!

Fast det får man väl igen senare ;)

Rutan_
12/3/13, 8:43 PM
#6

Det är normalt att de sover väldigt mycket. Min på tre veckor är knappt ens vaken när han äter ;)

Annons:
Mabrotnosh
12/5/13, 11:36 AM
#7

Jag tror att man glömmer bort hur de är när de är väldigt små för den tiden går så fort att man hinner knappt med. Så ni sov nog också ganska mycket som små bara att hon inte kommer ihåg det. Sen brukar man säga att när de sover så växer de och i början lägger de på sig massor i vikt och växer väldigt fort. Så det är nog helt normalt att han bara sover. Sover äter bajsar och sover. Min dotter är nu 3 månader och börjar väl bli en aning piggare nu. Men sover fortfarande ganska mycket. Här sover hon iallafall från 21 till 06 i sträck utan mat. Så vi är bortskämda och undrar vad alla snackar om med att vara trötta småbarns föräldrar. Men vi kanske får böta för det sen.

Upp till toppen
Annons: