Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1266 ggr
Ria74
12/3/13, 10:56 AM

Överens om hur många barn man ska ha

Är ni överens med er partner om hur många barn ni ska ha?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ria74
12/3/13, 10:59 AM
#1

Vi är väl inte riktigt överens om det här hemma. Min sambo vill gärna ha fler barn, men jag bromsar.

Jag tycker vi är för gamla för att skaffa fler barn, 37 och 39 år. Han ser inte riktigt det som ett problem. Sen hade jag en ganska tuff graviditet med myomer i livmodern, kräktes jämt och ständigt, högt blodtryck och extremt dåligt blodvärde.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Svarttusch
12/3/13, 11:19 AM
#2

Ja vi är överens och har varit sedan början. Sen kan det ju kanske ändras senare, men just nu vill vi bägge ha tre barn, nu har vi två.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Frida
12/3/13, 11:40 AM
#3

Ja och nej. Sambon var helt inställd på fyra barn (för han är en av fyra syskon) men där sa jag nej och fick honom att se saken från en annan sida om varför de var just fyra syskon. Så nu är han inställd på tre och det kan jag också tänka mig men har sagt att vi får se hur det fungerar med första och sedan eventuellt andra barnet. För jag är överlycklig bara över att ha fått barn över huvud taget så jag skulle inte gråta mig sömnlös om vi inte får/kan få fler barn.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[WickedAlly]
12/3/13, 12:17 PM
#4

Om allt går som det ska så blir det tre barn för vår del och det är vi helt överens om men allt kan ju hända och gubben vet om att jag kommer bromsa om jag får för mycket komplikationer.

ChristineL
12/3/13, 1:04 PM
#5

Vi är överens om två, men blir kanske tyvärr inte mer än den enda vi har.

Svarttusch
12/3/13, 1:25 PM
#6

vill tillägga att vi absolut inte skulle vara missnöjda med att "bara" få de två barnen vi redan har. Det absolut viktigaste för mig var att få barn överhuvudtaget och är mer än nöjd över de två vi redan har. Men får man önska vill vi ha ett tredje. Mest för att minsta sonen ska få ett hyffsat jämnårigt syskon. Stora pojken är varannan vecka hos sin pappa och där har han en bonusbror som är 1½ år äldre än honom och jag önskar det till vår yngsta son också. Det känns "elakt" att han ska vara ensambarn varannan vecka.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Annons:
PogoPedagog
12/3/13, 8:25 PM
#7

Vi är väldigt överens om att två är vad vi vill ha. Sambon vill sterilisera sig nu efter att tvåan kommit men jag är lite orolig för att vi ångrar oss då.

[Zorita]
12/3/13, 8:32 PM
#8

Tja ungefär. Jag vill ha tre och sambon nöjer sig med två, men han har gått med på att vara öppen för ett tredje när nr två är på plats.

flocken
12/3/13, 8:52 PM
#9

yes. Vårat mål var att ge stora sonen ett syskon.

Vi förlorade vårt första barn & jag riskerar mitt liv varje grav. Får havandeskapsförgiftning med svåraste sorten. Överlevde knappt första gången. Trots protester från vår omgivning så försökte vi & nu har vi en lillebror oxå. Jag är nu 30 år & steriliserad. Det bästa jag gjort.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Rutan_
12/3/13, 8:53 PM
#10

Vi har inte bestämt något sådant. Just nu är vi mycket nöjda med två barn men vi kanske ändrar oss sen så vi har inte stängt den dörren.

[Tess86]
12/4/13, 9:19 AM
#11

Vi är i det läget att vi inte ens vet hur många barn vi själva vill ha. Nu har vi en pojk på snart fem månader. Vill vi ha ett till barn eller vill vi kunna lägga all tid och energi på honom? Eller vill vi ha två så att vi får en större familj och så att Billy får ett syskon? Eller är det så kul med en större familj så att vi vill ha tre? Vi har ingen aning!

Destany
12/4/13, 9:38 AM
#12

Nej jag säger två och min sambo säger tre.

NinniH
12/4/13, 2:57 PM
#13

I princip ja. Vi har sagt att om det blir syskon så blir det så att det är max 3 barn. Men sen vet vi ju inte om det blir syskon, eller om vi nöjer oss med den lille gossen vi har nu. Vi väntar helt enkelt och ser!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
AnnaFagerell
12/4/13, 7:22 PM
#14

Min kropp och jag är inte överens. Jag har tre, skulle gärna ha ett till men min kropp vill inte. Sambon har inte mkt talan =)

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[Thiah]
12/5/13, 11:14 AM
#15

Sambon vill gärna ha en stor familj men jag har sagt att vi får se hur det går med första först. Sambon är helt med på det tankesättet. Skillnad på att tycka det vore kul med 3 barn och sen på vad som faktiskt fungerar för oss.

Upp till toppen
Annons: