Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 1909 ggr
iwannabecool
11/7/13, 7:11 PM

Vågar inte åka på konfirmationsläger

hej! Jag är 14 år och ska åka på mitt först konfa läger imorgon. Jag har alltid varit "rädd" för att sova borta, det har nästan alltid slutat med att jag åkt hem igen. Men nu känner jag verkligen att jag måste gå på lägret, eftersom jag inte vill lämna min kompis ensam osv. Har tänkt på lägret ganska mycket och det har känt bra och det har känts som om jag inte kommer vilja åka hem, men idag så kom klumpen i magen. Jag är liksom orolig, men jag vet inte varför och ena sekunden känns det "klart jag kan gå, så farlig är det ju inte" och andra sekunden "nej usch, jag vill verkligen inte, hur ska jag komma undan?"

har ni något tips på hur jag kan göra?

Annons:
PogoPedagog
11/7/13, 8:05 PM
#1

Peppa dig själv. Man får försöka säga åt sig på skarpen att det kommer att gå bra och man kommer att klara det. Du vet ju säkert att det egentligen inte är farligt på något vis utan det är bara något du hakat upp dig på. 

Jag var jätte jätteblyg i din ålder och var alltid tvungen att fylla huvudet med massa positiva tankar för att klara nya saker. Typ: Jag kommer klara det här, även om jag blir rädd kommer det gå bra. Det kommer blir roligt att göra allt på lägret osv. 

Sedan när du klarat det, för det kan du, får du berömma dig själv mycket och tänka att du gjorde det fast du var rädd.

Ria74
11/7/13, 9:23 PM
#2

Känner igen mig en del i det du skriver. Jag gillade verkligen inte att sova borta i din ålder.

Jag åkte på konfaläger och älskade det 🙂 det var jätteroligt och efteråt så kunde jag inte fatta varför jag hade oroat mig så.

Ställ in dig på att det kommer att bli kul och att du kommer att klara det. Nu vet jag inte hur länge lägret varar. Men känns det lättare så räkna ner, t.ex är det över helgen så räkna med att det tar 3 dagar eller räkna i timmar. När det känns jobbigt kan du tänka på att du har bara x antal timmar kvar till du kommer hem igen.

Jag tror du kommer att tycka om det när du väl är där.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Mabrotnosh
11/7/13, 10:38 PM
#3

Jag tyckte inte om att sova borta som liten och gör fortfarande men ibland är man bara tvungen. Går du inte på konfa lägret så kommer du säkert ångra dig längre fram när du hör hur roligt kompisen hade. Så åk och försök ha roligt och vill du verkligen åka hem så kanske det går att lösa ändå. Prata med dina föräldrar.

Upp till toppen
Annons: