Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1082 ggr
ChristineL
2013-11-04 20:48

Aktivera barn?

Jag börjar märka att våran 5-månaders lätt verkar utråkad. Hon har ett gäng olika leksaker, hårda och mjuka som prasslar, plingar och skallrar. Babysittern funkar inte lika bra längre då hon nästan drar sig upp till sittandes, babygymmet är kul. Men ingenting roar henne särskillt länge. Jag ser det iofs som positivt, att hon är väldigt aktiv och världen runt omkring är spännande.

Har ni idéer på aktiviteter/leksaker som är roliga?

Annons:
JossanH
2013-11-04 20:55
#1

Läsa bok? Vår dotter blev helt till sig i tidig ålder när det kom till böcker. Har en bok hos mina föräldrar med bilder på bebisar och lite äldre barn som hon älskade.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ChristineL
2013-11-04 21:03
#2

#1 - Ja, vi läser saga varje kväll och det älskar hon! Har börjat med pekböcker också, men som det mesta annat är dom mest goda att stoppa i munnen ;)

Ria74
2013-11-04 21:53
#3

Att titta på när man grejar i köket, det slår alla leksaker här hemma särskilt när jag diskar 😃

Jag var på Gekås i veckan och hittade en låtsastv som spelar och visar djur i rutan. Den roar en liten stund än så länge, annars är babygymmet något hon kan greja med en halv timme åtminstone.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PogoPedagog
2013-11-05 12:25
#4

Jag tror  att man lätt känner sig stressad över att barnen inte aktiveras tillräckligt men att det nog snarare är tvärt om ofta. Jag tror barn mår bra av att ha det lite lugnt stillsamt och rent av tråkigt ibland. HJärnan måste få vila lite oxå. Om de inte hinner ha tråkigt blri de väl inte heller motiverade att lära sig nya saker som att krypa osv.

ChristineL
2013-11-05 13:18
#5

#4 - Det är ju visserligen sant. Min mamma prata om att jag skulle skaffa en gåstol för att aktivera henne mer, men det vill jag inte. Har fått för mig att dom förlitar sig på stödet de får med den och lär sig gå själva senare.

JossanH
2013-11-05 21:39
#6

#5 vi hade en gåstol men använde den som komplement, inte något hon satt i jämt. Vår dotter har varit tidig med det mesta och började gå när man höll i hennes händer när hon var 6,5 mån. Ogillade från början att ligga på mage och började därför krypa sent, det var ju ett nödvändigt ont eftersom hon ville gå med oss istället :) Har aldrig haft problem med att hon varit oförsiktig när hon varit utan stolen. Hon är nästan larvigt försiktig ibland ;) Men det är ju så individuellt vad som passar bäst och vill man inte ha någon gåstol så köp ingen! :) Barn ska ju ha lite tråkigt för att motivera sig att lära sig!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: