Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1619 ggr
Ria74
2013-11-04 20:11

Drar filten över huvudet

När Molly ska sova så är hon helt omöjlig med att dra filten över ansiktet. Jag drar ner den när hon slumrar till, men det dröjer inte många minuter innan hon har dragit upp den igen.

Vet inte riktigt hur jag ska undvika att hon har filten över huvudet, oroar mig lite för att hon inte får luft därunder.

Hon är verkligen envis med detta.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Mabrotnosh
2013-11-04 21:39
#1

Virka en galler filt till henne då gör det inget att hon har den över huvudet då den är glest virkad eller köp någon glest virkad filt som släpper in ljus men ändå är varm.

Ria74
2013-11-04 21:50
#2

Jag har funderat på gallerfiltar, men jag är rädd att hon fryser med bara en sådan när hon ska sova. Dom känns inte så varma tycker jag.

Men det får kanske bli en sådan ändå till hon slutar envisas med att ha huvudet under filten i alla fall.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Tess86]
2013-11-04 23:11
#3

Annars kanske hon kan ha en sovpåse istället, en sån där man sticker ut armarna ur så att den sitter där den sitter. Jag skulle inte lita på att en hålig filt släpper igenom tillräckligt med luft. Jag läste om den farliga trenden att täcka för öppningen på liggvagnen när barnet ska sova, att många gör det och att koldioxidhalten i vagnen blir för hög. Där stod det att man inte ens får täcka öppningen med en hålig filt. Hålen är gjorda för att fånga luft och isolera värme och slipper därför inte igenom tillräckligt med syre.

Mabrotnosh
2013-11-04 23:37
#4

Tror inte hon fryser av en galler filt faktiskt. De är varma ändå.

Mabrotnosh
2013-11-04 23:39
#5

Köp i sånt fall en sovpåse med knappar istället för dragkedja när man ska stänga den. Jag var rätt nipprig att dragkedjan skulle gå sönder när vi hade våran och att det inte skulle gå att få av den men då är jag ändå klaustrofobisk.

PogoPedagog
2013-11-05 12:26
#6

Jag körde länge på bara varm pyamas och inget täcke just för att min son oxå drog upp det över huvudet eller sparkade det av sig och blev kall. Är det riktigt kallt i rummet kan de sova i både body och pyamas.

Annons:
Upp till toppen
Annons: