Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2364 ggr
ChristineL
2013-10-17 10:46

Tål inte ersättning?

Igår när jag var iväg och tränade skulle Nova få ersättning för första gången. Hon åt ivrigt av det (ca 100 ml) men fick upp allt! Hon kräks nästan ingenting annars. Jag funderar på, kan det vara så att hon inte tål ersättning? Eller var det bara för att hon inte är van? Det är Nan 1 vi har hemma.

Annons:
Ria74
2013-10-17 10:54
#1

Molly kräks väldigt sällan av sin ersättning. Det kan komma upp lite när hon rapar, men oftast är det för att hon har ätit mer än hon behöver.

Ersättning är ju mer hårdsmält än bröstmjölk, kanske därför det kom upp igen? Hon blev kanske lite för ivrig och åt för fort? Svårt att veta vad som gjorde att hon kräktes upp allt efter bara en gång. Händer det igen så kan man ju mer se ett mönster.

Sen finns det lite olika typer av ersättning. Har för mig att NaN har någon som heter ha eller något sådant som ska vara mer lättsmält. Även semper har lemolac som är mer lättsmält än den vanliga baby sempen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
2013-10-17 12:00
#2

Vi ska försöka imorron igen när vi båda är hemma, ger med medela calma så sååå fort kan hon ju inte dricka med den? Nåja, vi får se hur hon reagerar, annars får jag ge mig tillfällen att pumpa så det finns, men känns lite onödigt samtidigt när det snart är dags att börja byta ut bröstmjölk mot riktig mat.

Mabrotnosh
2013-10-17 12:14
#3

Vår dotter kräks av ersättningen om man inte tar flera rap pauser emellan. Kommer ner luft i magen tror jag som gör att det blir för mycket där nere och så kommer allt upp Igen. På 150 ml tar vi nog iallafall 4 rap pauser. Ibland när hon har bråttom och är väldigt ivrig, får vi ta så lång paus att hon hinner smacka efter mer annars kommer det upp lika fort som det kom ner. Samtidigt kanske din tös får för mycket mat på en gång då kan det också komma upp igen. När du ammar kanske hon inte äter lika mycket per gång och det hinner bara ner och vända.

Destany
2013-10-17 20:42
#4

Sonen kan äta fort med alla sorters flaskor, vet inte hur han bär sig åt. Så kanske har din dotter den " talangen" oxå? Sonen e en kräkis o oftast ser det mer ut än det är det som kommer upp igen. Det är säkert så att det e lite omställning för hennes mage när hon är van vid bröstmjölken

ChristineL
2013-10-17 20:50
#5

#4 - Ja, hon äter väldigt fort när hon ammas också, sätter i halsen nästan varje gång. Men som sagt, kräks nästan inte alls. Men jo, det är nog lite ovana för henne. Gröt däremot som hon fått ett par gånger har fått stanna kvar.

OlgaMaria
2013-10-18 12:50
#6

Var hon hungrig när hon åt? Hon kan ju ha överätit om det var för kort tid sen sista amningen innan?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
ChristineL
2013-10-18 13:00
#7

#6 - Ja, enligt hennes pappa, och det hade varit minst tre timmar sen senaste amningen och hon hade sovit emellan.

ChristineL
2013-10-20 15:14
#8

Hon fick ersättning igen i fredags, men fick bara i sig 25ml sen somnade hon :P Ingenting kom upp dock…

Ria74
2013-10-20 15:26
#9

#8 Det där med att hålla sig vaken när man äter verkar vara svårt 😉Molly somnar ofta när hon äter och man får väcka henne ett antal gånger. Men skönt att Nova slapp kräkas denna gången.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Mabrotnosh
2013-10-20 20:45
#10

Våran tös somnar också om hon ligger ner om hon halvsitter så somnar hon inte.

ChristineL
2013-10-20 20:55
#11

Ja, inte var det första gången hon somnade med mat i munnen ;)

[Zorita]
2013-10-21 17:39
#12

Jag väntar fortfarande på den måltid då jag INTE måste väcka lillen minst fem gånger. Min tutte är rena sömnmedlet ;)

Upp till toppen
Annons: