Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1285 ggr
Exoticas
2013-10-14 20:37

Hur mycket ersättning till 6veckors bebis?

Hejsan! jag tycker att min 6 veckors äter oerhört mycket, hon äter 120ml-160ml varje måltid. Blir oftast 4 måltider på natten och 6-8 på dagen.

Hur mycket bör hon äta egentligen? känns som om hon äter lite mycket!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
VildaVittra
2013-10-14 20:53
#1

Ge bebisen mat när bebisen är hungrig. Skulle hon nu börja likna en fotboll så kommer bvc säga till dig. Tills dess skulle jag som sagt ge det bebisen vill ha.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Exoticas
2013-10-14 21:32
#2

Tidigare var vi på kontroll var 4e dag för att amningen strulade men nu har vi inte vart där på snart 2 veckor! Ska dit den 16e, hoppas att hon inte blivit allt för tjock ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Ria74
2013-10-14 22:14
#3

För vår del har det gått lite i perioder. Ibland har hon ätit väldigt mycket och ofta och ibland tycker jag att hon har ätit lite.

Hon ligger ungefär i mitten på kurvan så jag antar att hon reglerar det själv hur mycket hon behöver 🙂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Exoticas
2013-10-14 23:00
#4

Sist sa de att hennes kurva gärna fick börja plana av lite eftersom att den går väldigt rakt upp! Slutade amma när bpda brösten blödde och nu har jag börjat trappa upp igen med amningen. Vill egentligen inte sluta amma men fy vad jobbigt det är att få igång produktionen ordenteligt igen!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Mabrotnosh
2013-10-16 09:33
#5

Prova att ge henne mer mat vid varje tillfälle hon kanske inte blir mätt. Varan dotter käkar 150 ml fem gånger om dagen varav ett nattmål och hon är sju veckor gammal. Ibland vill hon ha lite mer men det räcker med en skvätt ibland smackar hon och man tror hon ät hungrig men fick höra att barn som inte ammar vill snurra på napp. Kanske värt att prova med din dotter byta ut varje mål mat med napp och fortfarande se om hon skriker och är hungrig eller om hon bara är snuttsugen. Annars byt ersättning

Upp till toppen
Annons: