Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 914 ggr
Ria74
9/18/13, 9:50 PM

Vad gör ni med kläder era barn växt ur?

Nu börjar min tjej växa ur dom första plaggen och jag står där med en massa kläder som mest tar plats.

Vad gör ni med kläderna era barn växer ur? Säljer, ger bort, sparar eller kastar?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
PogoPedagog
9/18/13, 10:26 PM
#1

Jag fick en massa plagg av släkt o vänner o det var guld värt för oss med dålig ekonomi. Så jag vill gärna spara o ge till någon jag med. Vissa plagg kommer jag spara tills barne själv får smått, kan vara kul att ha.

ChristineL
9/19/13, 10:06 AM
#2

Sparar till ev framtida syskon. De kläder hon har ärvt från kusinen skänker jag till Röda Korset.

Mabrotnosh
9/19/13, 10:35 AM
#3

Jag kommer inte spara någonting om inte kläderna har en speciell betydelse som tex att min mormor stickat dem. När eventuella syskon kommer vill jag säkert köpa nytt

Gnuttan
9/19/13, 1:10 PM
#4

Vi sparar kläderna så nästa barn kan ha dom.

Ria74
9/19/13, 1:53 PM
#5

Jag funderar på att sälja mina för en billig peng. Ska inte ha fler barn och spara allt går inte. Bara vissa kläder kommer jag förmodligen att spara av nostalgiskäl.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Rutan_
9/19/13, 8:06 PM
#6

Vi behåller alla sonens kläder som är hela och rena. Riktigt skönt att bara gå upp på vinden och hämta ner de gamla kläderna nu till nästa barn och vi sparar ju en slant på det också.

Annons:
[Tess86]
9/19/13, 11:26 PM
#7

Vi ska spara speciella kläder, de första kläderna han hade på sig, presenter eller såna kläder som vi tyckte extra mycket om eller var extra söta på honom. Allt annat tänkte vi sälja. Till eventuellt syskon kommer jag säkert vara sugen på att skaffa nytt.

[Zorita]
9/19/13, 11:56 PM
#8

Vi behåller allt till framtida syskon och kusiner. Många av kläderna vi har nu har burits av mig eller mina syskon, och några till och med av mina föräldrar, så nu är det dags för nästa generation. Roligare att se kläderna på ett syskonbarn eller kanske ett barnbarn i framtiden än att tjäna några slantar, tycker jag ;)

JossanH
9/20/13, 12:15 PM
#9

Sparar då vi hoppas på fler barn som då kan ärva. Mycket kläder växer dom ju ur så snabbt att det är som nytt nästan oanvänt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[MyCassie]
9/20/13, 6:02 PM
#10

Sparar. Allt åker ner i en säck. Bra att ha när hon är äldre och ska ha egna barn, då slipper hon köpa så mycket nytt. Vi sparar i princip allt, kläder, leksaker, påslakan, säng mm. 

Om vi kommer ha fler barn vet jag inte än men skulle det ske så har man ju allt redan.

Upp till toppen
Annons: