Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1554 ggr
Ria74
9/4/13, 4:33 PM

Tog du reda på kön innan förlossningen?

Tog ni reda på könet på ert barn innan förlossningen eller lät ni det bli en överraskning?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ria74
9/4/13, 4:38 PM
#1

Vi tog reda på kön eftersom jag är obotligt nyfiken 😛

Jag gick flera gånger på kontroller för myom och frågade flera gånger på ultraljuden om det var en flicka eller pojke eftersom det inte alltid är så enkelt att se på rul. Min läkare svarade när jag var i v.30 att det fanns ingen tvekan om att det var en tjej i magen på mig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Lathundarna
9/4/13, 9:23 PM
#2

Japp. Eller… Det gick liksom inte att missa. På ett av alla UL vi var på fick vi "snoppen mitt i rutan" 😃

[Tess86]
9/4/13, 9:28 PM
#3

Vi tog reda på kön. På ultraljudet i v. 20 frågade vi om det gick att se könet och när hon då visade det för oss var det uppenbart att det var en kille. Men hon hade undvikit att visa oss innan vi frågade om det.

[WickedAlly]
9/4/13, 9:54 PM
#4

Jag vill att det ska bli en överraskning men sambon vill väldigt gärna veta. Funderar på om jag ska ge efter eller hålla på mitt, haha.

Ketang
9/4/13, 10:39 PM
#5

Med första barnet fick man inte veta. Och nu andra gången tog vi för givet att det fortfarande var så. Men vi fick veta efter att dom ändrat det. Fast jag ville nog få det som överraskning ändå tror jag. Men det kändes lite snopet att hon inte frågade om vi ville veta, nu när dom får tala om det!

Rutan_
9/4/13, 11:52 PM
#6

Vi har inte tagit reda på det någon av gångerna, tycker det blir roligast med överraskning =)

Annons:
Mabrotnosh
9/5/13, 12:34 AM
#7

Vi tog reda på det men mest bara för att jag ville se om det stämde. De sade tjej men tog det hela med en nypa salt. Men en tjej blev det.

Velinga1984
9/5/13, 8:36 AM
#8

Nej, vill inte veta 😛

JossanH
9/5/13, 11:29 AM
#9

Vi ville inte veta!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tina-A
9/5/13, 6:04 PM
#10

Nej, det gjorde vi inte

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Zorita]
9/5/13, 6:20 PM
#11

Japp, vi var för nyfikna för att låta bli. Vi är glada att vi gjorde det, det gjorde allt mer verkligt på nåt sätt.

[JollyJustin]
9/5/13, 7:53 PM
#12

!!!!!!!!!

[Tess86]
9/5/13, 9:28 PM
#13

#5 Oss frågade de inte heller, jag fick kasta ur mig frågan precis när hon verkade vara klar. Jag tror att de flesta jobbar så, att de inte frågar utan att man får be om det själv. Jag tror att det beror på att UL egentligen inte är till för att ta reda på könet utan att man ska förstå att de är en viktig medicinsk undersökning. För oss gick hon igenom väldigt noga och förklarade alla de olika delar vi såg, hon visade att hjärtat såg bra ut, att hon mätte längd på olika ben o.s.v. men sa ingenting om könet förrän vi frågade.

Annons:
Rutan_
9/5/13, 9:48 PM
#14

Tyvärr finns det ju de som gör abort om det är "fel" kön, därför är det eller har varit policy på vissa ställen att inte säga något även ifall föräldrarna vill veta. För ultraljud är som #13 säger enbart till för att se så barnet är som det "ska".

Anne.K
9/6/13, 2:40 PM
#15

Vi var för nyfikna och ville veta vad som gömde sig i min mage :).

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Destany
9/7/13, 4:48 AM
#16

Nej vi ville inte veta

ChristineL
9/9/13, 8:55 PM
#17

Nej, det ville vi ha som en överraskning =)

MusCarro
9/10/13, 4:18 PM
#18

Ja för vi va nyfikna och så kände vi liksom på oss vad det skulle vara så ville mest få en bekräftelse :) och känns mycket mer verkligt på något sätt

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

zoolatri
9/12/13, 2:14 PM
#19

Vi ville veta men det gick inte att se:)

NinniH
9/18/13, 2:51 PM
#20

Vi tog reda på kön pga nyfikenhet. Men även om vi hade valt att inte ta reda på det, hade det ändå varit svårt att missa. 5 min in visade han nämligen upp hela paketet så att alla kunde skåda.. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Upp till toppen
Annons: