Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 2354 ggr
Ria74
2013-08-29 22:05

Föräldragrupp på bvc

Jag har precis fått brev om inbjudan till föräldragrupp på bvc. Hur har ni upplevt föräldragrupper? Ger det något?

Var med på en föräldragrupp på mvc, vet inte om det egentligen gav så mycket mer än det var kul att träffa andra blivande mammor.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Rutan_
2013-08-31 22:03
#1

Jag gick på föräldragrupp via mvc och sen hade vi en återträff ca tre månader efter den sista gången. Jag gick dit men inte för av någon "vanlig" anledning utan personliga skäl. Efter det gick jag inte på några föräldragrupper för jag kände inget behov av det. Kan tänka mig att de flesta annars går på sånt för den sociala bitens skull.

Mabrotnosh
2013-09-03 22:36
#2

Vill också veta

OlgaMaria
2013-09-04 07:45
#3

Är man förstagångsförälder kan det nog ge en hel del! Speciellt om man vill få tillfällen att umgås med andra mammor också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Ketang
2013-09-04 23:00
#4

Det där är nog väldigt olika. Vi gick när vi skulle få barn nummer ett, men ingen av oss gillade det. Vi lärde oss inte speciellt mycket nytt och många av dom som gick i gruppen väntade barn nummer två och tre. Dessa flerbarns mammor såg nästan ner på oss som väntade barn nummer ett och allt kändes bara så krystat.

När vi väntade barn nummer två fick vi inte gå och vi blev inte ledsna för det 😃

Upp till toppen
Annons: