Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1105 ggr
Destany
8/21/13, 4:59 AM

Vilken flaska?

Min son som är 9 v är så glupsk så det känns som om modersmjölkersättningen bara rinner igenom flaskorna. Har Tommiee Tippee flaskor nu o jag tycker det går för fort för honom. Har även provat mam anticolic o nuk first choice. De funkar ännu sämre. Alla napparna har de minsta hålen. Vad använder ni för flaskor till era små?

Annons:
[Tess86]
8/21/13, 11:47 AM
#1

Vi ger inte så mycket i flaska eftersom jag ammar, men vi har alltid mjölk hemma i frysen ifall jag skulle vara iväg någonstans när sonen blir hungrig. 

Vi har en Medela Calma-flaska. Flaskan är utformad så att barnet ska suga som vid Amning, dvs det kommer ingenting om inte barnet suger ordentligt. Flaskan ger därför barnet möjlighet att stanna upp och andas emellan, och svälja det som det har i munnen. Det ser ut som om det är ett väldigt stort hål på flaskan men innanför är det ett väldigt litet hål som bara släpper igenom lite i taget. 

Nackdelen kan väl vara att ett barn som inte ammar och som är van vid en lättdrucken flaska inte har tålamod eller vana att suga så mycket som krävs med en calma-flaska. Men med lite tålamod borde barnet kunna vänja sig vid den. 

Jag tror att flaskan finns att köpa på alla apotek. Det är samma flaska som man får till Medelas bröstpumpar men den finns att köpa löst också.

Ria74
8/21/13, 2:03 PM
#2

Jag har en Tommee tippee till min lilla tjej. Kan tycka ibland att hon äter för snabbt så hon får ont i magen. Vi brukar avbryta mitt i ungefär och rapa henne innan hon får suga igen, har hjälpt lite för oss.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: