Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1275 ggr
[MikeW]
8/6/13, 8:39 PM

Tips? :)

Hej alla! Det är så att jag ska börja gymnasiet nu, jag tog barn & fritid för jag vill bli en lärare för yngre eller barn med "problem".

Och skulle väldigt gärna vilja ha tips på vad man ska tänka på när man är med barn, vad man ska och inte ska göra, säga osv.

Och vad man ska göra i vissa situationer, när dom kanske börjar gråta eller bråka och sånt. Vore bra att veta lite :P Så släng alla tips ni har till mig tack :)

Annons:
Blodfot
8/6/13, 8:43 PM
#1

Jag ska också gå barn och fritid! Det viktigatse enligt mig är att vara äkta!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[MikeW]
8/6/13, 9:57 PM
#2

#1 Jo det tänker jag verkligen vara :) Vad roligt! Vilken skola är det du ska gå på? :)

Ria74
8/6/13, 10:07 PM
#3

Ett tips är att vara lyhörd och att alltid behålla lugnet. Det kan komma gånger då barnet utmanar och gör allt för man ska bli arg. Då är det viktigt att se förbi vad barnet gör och försöka sätta sig in i varför det gör som det gör istället.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Tess86]
8/6/13, 10:39 PM
#4

Att alltid visa barn respekt och behandla dem som människor oavsett ålder på barnet. Det finns vuxna som i uppfostringssyfte kränker barn, talar över huvudet på dem, inte är lyhörda för barnens behov, inte ger dem tid eller lyssnar på vad de har att säga. 

Att ha mycket humor och inte ta negativa händelser med allt för stort allvar kan också hjälpa mycket när man umgås med barn. Självklart måste man ta ansvar när man umgås med barn men ett glatt humör och en öppenhet för barnens upptåg och idéer kan man komma långt med.

Blodfot
8/7/13, 12:54 PM
#5

 #2 Jag ska gå G2 vilket är Gustavsbergs gymnasium.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[MikeW]
8/8/13, 4:52 PM
#6

Tack för tipsen :) Har någon fler tips så säg det gärna :)

Annons:
[Tuulikki]
8/8/13, 8:51 PM
#7

Jag sommarjobbade på en förskola 3 veckor denna sommaren och något jag tänkte på är hur man säger och gör saker. Barn härmar ALLT och tar efter oss "vuxna" :) Och de lär sig väääldigt snabbt ;)

Sen som redan nämnt, att behålla lugnet. Som ny fröken blev jag testad om och om och om igen :P Inte av alla så klart, men det fanns barn som försökte med vad som helst och märkte de att något funkade körde de stenhårt på det. Däremot får man inte vara rädd att säga till om något/någon är/gör fel heller. De är smartare än många tror så man ska absolut inte "klanka ner" på deras intelligens :)

Hade kunnat prata länge om detta, det var världens bästa sommarjobb! Tycker du fått bra åsikter och tips hittills :)

[MikeW]
8/10/13, 10:10 PM
#8

#7 Thank you for the tip! :)

Upp till toppen
Annons: