Annons:
Etikett10-amning
Läst 1345 ggr
Ria74
8/2/13, 2:26 PM

Flaskmatning

Efter att jag har deltagit i en tråd inne på gravid iFokus om flaskmatning så undrar jag hur ni gjorde när era barn var små.

Flaskmatade ni eller ammade ni eller gjorde ni båda delarna?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ria74
8/2/13, 2:29 PM
#1

Jag flaskmatar enbart eftersom jag förlorade en massa blod under förlossningen och fick opereras direkt efteråt. Detta gjorde att min Amning inte riktigt lyckades komma igång.

Molly fick inte tillräckligt med mat och vi började med tillägg. Sen valde hon flaskan framför bröstet och då tyckte jag och bvc att då var de lika bra att köra på det istället för att kämpa med Amning som inte fungerar.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[MyCassie]
8/2/13, 5:17 PM
#2

Testade amma och pumpa brösten i början men det funka inte och jag fick aldrig ut tillräckligt så efter ca 2 veckor med lite bröstmjölk kombinerat med ersättning slutade jag försöka och gick över till ersättning helt och hållet i samrådan med BVC. Sen dess har hon gått på det.

Tina-A
8/2/13, 5:43 PM
#3

Helammade

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Tess86]
8/3/13, 11:41 AM
#4

Vår son hamnade på neonatal och jag ammade inte honom de första två dygnen, han sondmatades. Men med pumpning kom mjölkproduktionen igång, han ammades och sondmatade med min mjölk. När sonden togs bort ammades han och fick extra mjölk med koppmatning, både för att han inte orkar suga tillräckligt länge och för att inte störa amningen med flaskmatning. Han får fortfarande koppmatning i samband med amningen, han är tre veckor gammal nu (v. 38 om han inte hade varit född ännu). 

Men eftersom jag pumpar ut mjölk varje dag till koppmatningen kan min man ta någon matning ifall jag behöver få sova lite. Då kan min man koppmata honom eller mata med calma-flaska, som inte stör amningen.

Emelie-E
8/3/13, 12:18 PM
#5

Jag ammade i tre veckor innan jag gav upp pga det gjorde så ont och jag mådde så dåligt av läckande bröst osv. Kände mig så ofräsch på något sätt. Sen vet jag inte, men det kändes som att mjölken sinade och sonen blev inte nöjd. Hade det bara funkat så hade jag fortsatt amma, för jag tyckte om det annars. Det bästa som fanns var när man kunde lägga honom till sig på natten och låta honom äta och sen somna om tillsammans :)

Rutan_
8/3/13, 11:02 PM
#6

Helammade.

Annons:
JossanH
8/4/13, 11:30 AM
#7

Helammade. Gjord skitont precis i början och hade mjölk för ett helt fotbollslag (mjölk överallt hela tiden de första veckorna). Men när vi hamnade i fas med varandra så var det supersmidigt och mysigt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Destany
8/4/13, 11:43 AM
#8

Flaskmatar. Höll på att kämpa med amningen i 2 v o pumpade ut men amningen ville aldrig komma igång

Lisa-trollet
8/4/13, 1:22 PM
#9

Helammade ett par veckor men sen blev hon inte tillräckligt mätt så hon fick flaska som extra när hon inte var nöjd. Från ca 4 månader så fick hon bara flaska.

Anne.K
8/6/13, 1:47 PM
#10

Jag helammade.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

zoolatri
8/7/13, 2:19 PM
#11

Min plan var att helamma, men då det inte gick att amma gav jag upp efter sex veckor. Min dotters första mål i livet var ersättning, hon har stödmatats hela tiden med ersättning så det var ett väldigt lätt beslut.

Upp till toppen
Annons: