Annons:
Etikett17-juridik-försäkringar
Läst 1066 ggr
Zita_5
7/25/13, 6:29 PM

Pappan nekar vår son

Hejsan !

Min son som är 12 år bor hos sin pappa några mil i från mig . Jag och pappan har ett avtal via domstolen ! Nu är det så att jag har skyddad id på grund av mitt ex . Pappan vet dock om varför och är själv dömd för misshandel och fick fotboja men slutade med fängelse den sitta tiden. Social tjänsten har dock mitt mobil nr men ingen hörde av sig till mig då pappan fick fängelse :(  Jag har försökt att få sonen komma och träffa mig och sina syskon men pappan vägrar gå med på detta då jag inte ger ut min adress , jag har valt att tala om vilken kommun vi bor i och plats där vi kan mötas men han vägrar ändå att låta sonen komma , Vår son har försökt att prata med pappan men han lyssnar inte ! Jag har varit i kontakt med social tjänsten men dom har inte befogenheter att lägga sig i detta då det finns ett umgänges avtal i mellan oss där i mot sa dom att jag inte alls behöver tala om min adress utan pappan skall nöja sig med vilken kommun och plats inkl tid .. Jag har också erbjudit mig hämta och lämna men inte ens det går pappan med på !! Två gånger har jag och sonen träffas i smyg sita gången kom pappan på oss och kom på cykel vi fick inte ens en stund för oss själva utan han menade på att han rätt att övervaka ! För ett par veckor sedan gick sonen ut på Face Book och skrev öppet till en som jobbar på social tjänsten , Detta såg pappan och det blev tydligen ett samtal   hemma som sonen fick delta i som att han vore vuxen ! Kvinnan som jobbar på social tjänsten ringde upp pappan men ledde till inget ting !! Nu funderar jag på att gå till domstolen och ansöka om verkställa . Det jag undrar över är om man måste ta det steg för steg alltså först ansöka om verkställa umgänget eller verkställa om vite eller om man kan verkställa med polisen hjälp med en gång man kan tydligen verkställa om ändring ang boende föräldern ?

Tacksam för råd & stöd ( då jag och sonen har endas sms kontakt i dag )

Annons:
Halcyon
8/19/13, 9:40 PM
#1

Nu är jag bara 15, men gud vad jobbig situation du är i. :( Kan förstå hur otroligt frustrerande det måste vara som mamma…
Vill bara önska dig och din son all lycka! Hoppas ni får träffas betydligt oftare och få en stark relation i framtiden! Fortsätt kämpa! Blomma

we're always chasing that paradise

Upp till toppen
Annons: