Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1395 ggr
JossanH
2013-06-27 17:19

Potträna

vid vilken ålder blev era barn torra på dagen respektive på natten?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
regskylt
2013-06-28 14:47
#1

Min dotter var 2 år och en månad när jag tog av dagblöan. Var inga problem och hon var mogen för det då. Hon hade inte skvättkissat på flera månader så det var bara att få henne att våga sitta på pottan. Nattblöjan dröjde tills hon var nästan 3 år innan den försvann.

Tina-A
2013-06-28 19:55
#2

1 år och 10 månader blev hon torr på dagen, 1 år och 11 månader även torr på natten.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

PogoPedagog
2013-06-28 20:08
#3

Hör väl inte riktigt in här men jag måste bara få dela med mig av min stolthet över min  sexmånaders son. Vi märkte att han ju nästen jämt passar på att kissa på skötborden så nu sätter vi honom på en potta vid varje byte och han kissar allt som oftast hellre i pottan. Är så himla glad för det även om jag inser att det nog inte är samma sak som att potträna på allvar:)

Bumsibum
2013-06-29 00:32
#4

dagen 2½ år…natten var inte fören 4 år.. (hon är 5½ år nu)

[Thiah]
2013-06-29 14:24
#5

#3 Det där är visst att potträna på allvar och jättebra.  🙂 Forstätt så

Tina-A
2013-06-29 15:42
#6

#3: Men var kul :) Det är toppen om ni fortsätter så han redan har vanan inne av att använda pottan och lär sig var den är till för tidigt! Då kan ni utöka och köra mer och mer med tiden :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
JossanH
2013-06-29 15:47
#7

Ja, hade jag vetat "bättre" hade jag skaffat potta tidigare. Vår 10månaders har haft potta i några få dagar och har redan bajsat 1ggr och kissat 3 ggr på pottan. Jättesmidigt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

fridaas
2013-07-01 22:29
#8

Vi började "träna" med henne när hon var 4mån första gången då vi måste ta urinprov på henne regelbundet (pga en cystnjure) och de där påsarna man ska sätta är hopplösa, de läcker, spricker och dottern hatar dem, så vi tar pottan istället.
Däremot har vi haft ett uppehåll nu på ca 4mån då hon fick panik en gång hos sin farmor och farfar och sen vägrat ens komma i närheten av pottan. Men nu i fredags så gick hon och hämtade den, drog ner blöjan och kissade och va så stolt! Hon är 2,5år nu, så nu när sambon ska vara ledig i två månader ska de börja träna lite mer intensivt.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[tintilar]
2013-07-17 23:16
#9

Min dotter blev torr på dagen och natten nästan samtidigt. Hon gick utan blöja på förmiddagen först en tid, sen ville hon ha blöja igen och det fick hon. Efter en tid bestämde jag att det blev blöjfria förmiddagar igen och det gick hon med på, sen blev det hela dagar och så sa hon en dag att hon inte ville ta på sig blöjan till kvällen och har varit torr dygnet runt sen dess. Hon var torr på dagarna runt 2,5, eller lite senare och torr på natten strax före 3 år.

PogoPedagog
2013-07-17 23:22
#10

#8 Jag funderar på att sluta med blöjor snart eftersom min sjumånaders bebis går så ofta på pottan men är osäker på hur. Hur gjorde ni för att se när barnet var nödigt? Det är ju svårare med småttingar efersom du varken kan tala eller gå iväg mot pottan.

På samma gång är jag kluven till om det är värt besväret att sluta med blöja dagtid redan nu eller om jag sak fortsätta med tygblöjorna bara skaffa lite tunnare o bekvämare ilägg till dem. Tar gärna emot råd och tips kring detta.

Upp till toppen
Annons: