Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 1045 ggr
Exoticas
2013-06-24 20:36

Inrednings tips till bebis!

Hejsan!

Jag ska snart börja inreda spädbarns rummet och väntar enligt ul en liten flicka! Jag  behöver lite inspiration då jag vill ha ett tema och tänkte kika om någon har lust att ladda upp en bild på hur ni har inrett   erats barns rum? behöver inte vara tema rum alltid kul med inspiration =)

Kanske har någon en tema idé?

Mvh

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
Elisiajohansson
2013-07-07 10:16
#1

Prinsessa, disney, osv. Och om du inte vill ha rosa kan du ju ha djungeltema eller djurtema, eller färg och form tema. De finns ganska mkt att välja på ;)

PogoPedagog
2013-07-07 13:40
#2

Min idé är lättstädat och oömt. En oslagbar kombination i barnrum;)

Jag jobbar som målare och ser nämligen ofta folk som lägger massa pengar på dyr färg, golv och tapeter till barn som är så små att dom skiter fullständifgt i det. Sedan blir de ledsna när två-åringen målar med tusch på väggen. 

Jag personligen kommer inte göra något åt rummet alls förän barnet är tillärckligt stort för att ha en egen åsikt om vad hen vill ha. Då har jag ju dessutom sparat pengar på att inte göra något tidigae och kan låta barnet få de tapeter o möbler hen vill även om de är några kronor dyrare. Så tänker jag.

PogoPedagog
2013-07-07 13:41
#3

Men om jag ska ge ett bättre tips är det att hitta en bild du gillar, låna en overhead-apparat och visa bilden på väggen. Fyll i konturerna med tavelkrita och måla sedan med vanlig väggfärg. Kul och personligt:)

[MyCassie]
2013-07-21 02:10
#4

Säger också oömt. Vi kör på en kombination av vita nya möbler och begagnade möbler. Färg utgörs av kuddar, mjukisdjur, tavlor osv som tål "stryk". 

Sen har vi också ett tema genom alla rum hos oss och jag ser då också att dotterns rum följer in i det temat någorlunda också.

Upp till toppen
Annons: