Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1555 ggr
[Tuulikki]
2013-06-11 12:49

Kul att köpa

Finns det någon grej som du finner extra roligt att köpa till barnet/barnen? Finns det någon ålder som är roligast eller så?

Jag tycker det är mysigt att gå och kika på alla urgulliga kläder till riktigt små bebisar, men det verkar även kul att köpa typ LEGO eller Duplo och kanske bygga ihop tillsammans (när de inte är för små såklart)🙂 Kan tänka mig att sommarleksaker man har utomhus är roligt också.

Vad tycker ni? Är allt tråkigt/kul eller har ni någon favorit?🙂

Annons:
Staffan
2013-06-11 12:51
#1

Såpbubblor - billigt och gör alla glada! :)

// Staffan

[Tuulikki]
2013-06-11 13:01
#2

#1 Ja det är verkligen kul, och samtidigt så enkelt! Det köpte jag till mig själv förra året, 17 år gammal😃

Ria74
2013-06-11 15:55
#3

Jag är kanske barnslig, men jag gillar att gå runt i leksaksaffärer och handla. Min gudson blev rejält bortskämd när han var liten, det fanns ju så mycket roligt man kunde köpa 😃

Nu när jag snart själv ska ha barn tycker jag det är jättekul att handla kläder till bebisen. Kan tänka mig att när hon blir lite större kommer jag att tycka det är lika kul att handla leksaker.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Tina-A
2013-06-13 22:09
#4

Jag älskar att köpa pussel och böcker :) Och kläder!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Tuulikki]
2013-06-13 22:31
#5

Åh, ja, böcker är så roligt att köpa! Och att läsa ihop :)

Bumsibum
2013-06-13 22:59
#6

kläder är väll de jag mest tycker är skoj, och alla formar av babysaker men den tiden e ju så kort.. 😕. Sen tycker jag de är skoj me alla de godis sakerna man själv minns som barn som tex viselpipaklubber, och massa annat skoj "ovanligt" godis, + en del nytt som inte fanns "när vi var små" samma med visa leksaker som inte fanns när  vi var små som finns nu.. kan ibland tänka "hade jag vatt liten hade jag velat ha en sån, o en sån, o en sån" hehe.. som de ni nämnde bubblor.. finns ju hur mycket som helst inom bubblor nu.. som tex såna "svärd" de älskar min dotter.. sen ett sett hon fick förra sommaren 3D bubblor… man fick glasögon till och så såg man fjärilar i bubblorna.. massa sånt som inte fanns… förr är extra kul tycker jag!

Annons:
[Tuulikki]
2013-06-13 23:20
#7

#6 Vad häftigt! Ja utvecklingen går verkligen framåt. Det finns massvis med "nytt" godis jag inte ens vågar prova för att det ser helt sjukt ut, men som jag gladeligen hade stoppat i mig om jag var liten igen :P

Rokkur
2013-06-17 19:30
#8

Jag älskade att köpa barnvagnen, så himla mysigt! Annars är det bollar och såpbubblor, uppskattat utav sonen och därför kul att köpa till honom😃

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

[Tuulikki]
2013-06-17 20:57
#9

#8 Ja saker som uppskattas lite extra av någon är också lite extra kul att ge bort🙂

Bumsibum
2013-06-18 21:43
#10

#7  ja exakt… :), verkligen!! =) mjo visa e lite skumma haha.. av godiset alltså! =P

Upp till toppen
Annons: