Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1293 ggr
Bumsibum
2013-05-30 23:12

är det bara jag som..

…ibland kan känna suget av att köpa babykläder, barnvagn m.m fast inte vilja ha fler barn… jag har redan ett och är egentligen nöjd me de.. men älskar babysaker.. ibland kan jag se vagnar och tänka att jag velat ha den om jag skulle vatt gravid och snart skulle ha barn, osv.. men samtidigt så vill jag inte ha fler barn är de jag redan har, eller tja jag hade kunnat vid rätt tid, och de är inte nu, men kan ändå inte låtabli att kolla babykläder på H&M m.m och vagnar i babyaffärerna.. skumt… kan även efter 5½ år sakna att vara gravid och ha en bebis.. ja.. massa sånt..

nån som känner igen sig?

Annons:
[Blodpudding]
2013-05-31 06:45
#1

Antagligen är det många som gör det, annars skulle folk inte skaffa fler barn om de inte ville ha fler bebisar.

Nilamson
2013-05-31 09:18
#2

Det är roligt med babysaker! Jag gick och hoppades att jag skulle få barnbarn men tappade tålamodet och fick en sladdis istället:-) Det var förstås inte för sakernas skull, men visst är det roligt med barnvagnar, nappflaskor, babykläder och alla andra barnsaker!

Men två barn skulle väl vara roligt? Jag har fyra men väldigt många år emellan, så mitt sista nu blir som ensambarn. Hade jag varit lite yngre hade jag definitivt försökt skaffa syskon till denna yngste.

Ria74
2013-05-31 12:11
#3

Nu är jag höggravid just nu och shoppar loss inför bebisens ankomst. Men jag kunde känna sug efter söta babykläder innan jag blev gravid också.

Jag gick ofta in en sväng på barnavdelningen bara för att titta på kläderna innan jag blev gravid.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Tuulikki]
2013-05-31 13:55
#4

Jag är inte i närheten av bebissugen, har inga planer alls på att skaffa barn inom närmsta framtiden. Men jag tycker ändå det är kul med bebiskläder och saker, ibland är det mysigt på något vis🙂

Nilamson
2013-05-31 16:10
#5

Idag råkade jag köpa en ny barnvagn hihi. Den femte i ordningen för detta barn men jag har sålt två också:-) Det är onekligen svårt att låta bli..

Bumsibum
2013-05-31 19:31
#6

#1  jo men i mitt fall är jag inte sååå jätte sugen på att skaffa mig ett barn till i nu läget…  men kan ändå inte låtabli och gilla babyprylarna.. :)

#2 hehe, jag förstår dig, skoj de måste ara och uppleva att ha haft "en kull ungar" och sen ett ensam barn, se skillnaden liksom. Jag har hört av visa att en del saker är nästan svårare/jobbigare med bara ett än 2 eller fler..för de har ju varandra i så många saker liksom kan "roa" varandra.

#3 känner igen mig i de, de var mycket därför jag kolla upp könet när jag var gravid så¨jag viste vad jag skulle handla och ite enbart handla gråa, vita osv hehe.

#4  ja exakt så är de, har sen jag var 14 eller något kollar på beby kläder de är så söta, min dotter på 5½ år kan ibland visa bebykläder "naaw mamma, kolla så söt" hehe =)

#5 hehe, ja.. de är kul me förnyelser, jag vet inte om du köper helt nya eller finare begagnad men kul ändå att variera sig.

Annons:
Ria74
2013-05-31 20:08
#7

#6 Jag tog med reda på könet så jag kunde shoppa loss med en massa rosa kläder och klänningar 😃

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Bumsibum
2013-05-31 20:12
#8

#7  förstår de hehe, de blir lättast så samma me säng kläderna o sånt hehe.

[Blodpudding]
2013-06-01 06:18
#9

Man behöver inte veta könet på barnet för att handla inför barnet.

Ria74
2013-06-01 09:14
#10

#9 Naturligtvis behöver man inte veta könet på barnet för att handla innan det är fött. Men det underlättar när man vet, då kan man t.ex köpa klänningar till en flicka.

I mitt fall valde jag att ta reda på könet.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Blodpudding]
2013-06-01 12:40
#11

#10 Fast klänning på en bebis är ganska, otympligt.

Ria74
2013-06-01 13:07
#12

#11 Det är kanske inget jag kommer att ha på henne varje dag. Men det kan ju hända att jag vill klä henne finare nån gång eller t.ex ta ett foto.

Då kan jag tycka att det är sött med en klänning.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2013-06-01 13:31
#13

Klänning på bebisar är ju helt perfekt på sommaren. Bara ha blöjan under och så är man redo för utfärd 🙂

Annons:
[Blodpudding]
2013-06-01 13:31
#14

Och så åker klänningen upp i en korv runt magen. Väldigt praktiskt.

[Thiah]
2013-06-01 13:35
#15

Jag har aldrig sett en klänning bli som en korv runt magen. Beror väl på hur bebisen rör sig. 

På dagis har vi många småttisar som har klänning med bara blöja under och det är så smidigt och skönt.

Ria74
2013-06-01 13:36
#16

Jag fick en jättesöt klänning av en släkting som har en liten tjej som är några månader nu.

Den klänningen var som en body med en liten kjol på. Visst kan väl kjolen korva sig en del, men det kan å andra sidan en liten kofta också göra om man väljer att ha det.

Det finns för- och nackdelar med dom flesta kläderna man köper. Det jag kommer att fokusera på är att min tjej ska ha det bekvämt. Men det kommer kanske att inträffa att jag klär henne i klänning någon gång ändå.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Blodpudding]
2013-06-01 13:38
#17

#15 Med bebisar som enbart kryper då?

[Thiah]
2013-06-02 09:11
#18

#17 japps.

Nilam
2013-06-02 13:44
#19

Jag är tvärtom. Jag vill ha fler barn, men vill inte köpa mer babysaker ;) Som tur är har vi sparat typ allt från våran dotter, så nästa barn får ärva.

Ang diskussionen om klänning på bebis så hade jag till 99% bara body med mjuka byxor till våran flicka. Allt annat kändes så opraktiskt, otympligt och onödigt. Tog någon gång på henne klänning när det var kalas eller om jag bara ville ha söta foton.

Rutan_
2013-06-02 23:01
#20

Jag känner som #19 och hade heller inget större sug efter att köpa babysaker när jag väntade sonen. Var skönt när vi fick ärva saker och kläder =P Första barnvagnen använde vi tills den gick sönder (den var begagnad och väääldigt gammal) och den vi har nu fick vi och lär använda tills den också pajar. När vårt nästa barn kommer har vi redan alla grejer, känns skönt =)

Annons:
Bumsibum
2013-06-03 22:25
#21

de kan nog vara för jag hade inte lika bra ekonomi då som nu så köpte allt/de mesta begagnat iaf vag, spjälsäng, skötbord, så hade vatt skoj me heklt nytt =), vagnen var jag nöjd med men var liksom en som var 5-7 år gammal då… hade helst velat ha en ny eller en på 2 år gammal men då fick jag gå efter börsen jag hade då. De med klänning hade jag mest på kalas m.m men jag tycker allt var praktiskt med att kolla upp könet, speciellt när jag då hade lite sämre ställt än nu, så köpte allt från ca v 20 i graviditeten och lite åt gången fram till hon kom i ca v 39.

Upp till toppen
Annons: