Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 3334 ggr
Ketang
2013-05-24 14:14

Abort pga fel pappa...

Det kanske blev en lite luddig rubrik, men jag visste inte hur jag skulle formulera det.

Med tanke på allt prat om abort här på sista tiden tänkte jag ventilera en sak jag var med om för ett antal år sedan. Håll i er nu, för detta är nog nästan det sjukaste jag har hört. Jag fick jobb som chaufför på ett större åkeri och första dagen där fick jag åka med en kille som var ganska pratglad. Han berättade att han och hans ex hade blivit tillsammans igen efter något års uppehåll. Jätte roligt tänkte jag, tills han berättade att dom hade ett litet problem. Hon hade haft en kille mellan och dom hade bestämt sig för att skaffa barn, så tjejen var gravid…med den andra killens barn. Hon var även i vecka 21-22 så hon fick inte göra abort i Sverige. Hon hade ansökt om dispens för att göra en sen abort här, men det tog för lång tid att få svar, så dom skulle åka utomlands för att göra en abort! Tror han sa att dom skulle åka till England. Sen skulle dom skaffa ett gemensamt barn som var hans i stället! Efter ett kort tag fick jag ett annat jobb och jag fick aldrig veta hur det gick med honom och den där tjejen. Men för ett par veckor sen träffade jag en annan gammal jobbarkompis från det åkeriet som berättade att dom var och gjorde den där aborten och började försöka skaffa ett "nytt" barn när hon bestämde sig för att gå tillbaka till den andra killen igen :-/  I mina öron är detta så sjukt det bara kan bli!

Annons:
[Tuulikki]
2013-05-24 14:23
#1

Jag finner inte ens ord.. herregud😐

JossanH
2013-05-24 16:39
#2

Jag kan förstå om hon blivit gravid av misstag och det fortfarande var väldigt tidigt i graviditeten men så som du beskriver det låter det fruktansvärt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ketang
2013-05-24 22:26
#3

Ja att planera barn med en kille och sen göra en så sen abort bara för att bli gravid med exet… När han berättade detta blev jag helt ställd!

JossanH
2013-05-24 22:42
#4

Efter v 20 brukar de flesta även känt sparkar och då knyter man ju verkligen an till sitt barn. Hur kan man då välja att abortera det!?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Anonym
Anonym
2013-05-25 00:35
#5

Min upplevelse är att det speciellt bland män är sååå otroligt viktigt att det ska vara deras egna biologiska barn…och att det finns en del som gör allt och mer därtill för att det ska bli 
jag tror det är så i detta fallet att mannen har påverkat kvinnans till den gräns att hon gick med på vad han krävde….

[Thiah]
2013-05-25 01:39
#6

#5  "Min upplevelse är att det speciellt bland män är sååå otroligt viktigt att det ska vara deras egna biologiska barn…"

Min erfarenhet  är en helt annan.  Träffar du en karl med huvudet på rätta stället så spelar det ingen roll vem som avlat barnet  så länge du funkar med kvinnan ifråga(+ är någorlunda redo för barn).

Annons:
Ketang
2013-05-25 08:14
#7

Det kändes lite som om det var mycket hennes egna beslut. Däremot sa han ju ganska mycket negativt om tjejen och den andra killen. Han var nog lite bitter för att hon träffat den andra killen och dessutom velat bilda familj med honom. Men jag tycker det är så fruktansvärt tragiskt att avsluta ett litet efterlängtat liv på grund av byte av kille. Det höll ju inte ens sen så jag kan ju tänka mig hur hon mår efter det. En så sen abort som i vecka 22-23 eller när det nu blev av att dom åkte måste ju vara sjukt jobbig psykiskt! Min man är född i v 26!!!

Fridaaaa
2013-05-25 10:45
#8

Sånt gör mig bara irriterad och arg 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Helin_
2013-05-25 11:06
#9

De är ju helt sjukt. I vecka 22 börjar man ju försöka rädda bebisen om den skulle komma för tidigt. Finns ju en anledning till varför gränsen är 18veckor. Är helt övertygad om att hon inte hade blivit beviljad en sen abort om hon ansökt i sverige.

Ketang
2013-05-25 14:32
#10

#9 Jag tror inte det heller och jag misstänker att hon fattade det också och därför sökte sig utomlands… Men jag funderar på vad man säger till anhöriga i det läget? Dom närmaste måste ju ha vetat att hon var gravid.

Sen är det helt obegripligt för mig hur man kan göra en sån här sak när man precis gått tillbaka till sitt ex. Dom hade inte varit tillsammans i mer än ett par veckor när hon gjorde aborten. Sen kan jag inte fatta hur det aborterade fostrets pappa kunde ta tillbaka henne efter detta!

Velinga1984
2013-06-20 07:48
#11

#5 Och vad grundar du det på? Jag vet flera män som blivit ihop med gravida tjejer. I ett fall skrev t om den nya killen på faderskapspappret fast han inte var biologisk far. Det är min brors närmaste kompis så jag vet att det är så. För övrigt tycker jag synd om tjejen, undrar vilken bakgrundsfakta som fått henne att göra så. Vet iofs ett par som planerat barn och tjejen ångrar sig och genomför väldigt sen abort utan killens vetskap. Förhållandet tog slut när det framkom till honom.

Ketang
2013-06-20 08:11
#12

Jag vet också killar som träffat gravida tjejer. En av mina vänner blev lämnad av sin kille när hon var i 5-6månaden och hon träffade en ny underbar kille som tar hand om hennes barn som sina egna. Det där med att det ska vara deras egna tror jag inte är så "utbrett" även om det självklart finns.

Velinga1984
2013-06-20 08:20
#13

#12 jag börjar undra om det är någon konstig fördom att det är killens fel att tjejen gör abort. För tjejer fattar inte det beslutet själv? Kollade på dokumentären igår om tjejer som adopterade bort sina barn. Mycket intressant då det var de båda mammorna som kämpade mot släkt/vänners åsikter att de gjorde fel.

Annons:
JossanH
2013-06-25 12:51
#14

Träffade en kille en gång som var 25 år och hade en dotter på 7 år som inte var hans biologiska. Han blev tillsammans med den gravida tjejen som 18 åring, men det höll tyvärr bara i 3 år..

Sajtvärd på Iller.ifokus

emmachk
2013-06-25 23:15
#15

Usch, hur kan man ta bort ett barn av en sådan anledning när det är så pass långt gånget?

viktoria91
2013-07-01 16:37
#16

Jag kan förstå mannen. Att varje dag ta hand om någon annans barn, vårdnadstvister och allt vad det kan bli! Dock borde man kommit på det när det fortfarande var ok med abort i Sverige.

Ketang
2013-07-01 18:21
#17

Jag tycker personligen att det är viktigare att låta ett liv fortsätta än att avsluta det endast för att det kanske blir krångel. Herregud, ett liv med barn ÄR krångligt. Men det är det ju värt, det är ju ett nytt LIV. Personligen tycker jag att aborter inte borde tillåtas utan dispens efter vecka 14-15. Att avsluta ett liv så sent i graviditeten anser jag vara mord mer eller mindre!

Upp till toppen
Annons: