Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2110 ggr
Ria74
2013-05-02 17:20

Erfarenhet av billig barnvagn?

Är det någon här som har erfarenhet av barnvagnen 2ME kombivagn Berlin?

Har sett den på lekmer.se och den är bra mycket billigare än andra vagnar. Här är en länk till vagnen jag har sett men inte vågat beställa än: barnvagn

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ketang
2013-05-06 08:27
#1

Man brukar ju säga att man får vad man betalar för. Men jag tycker inte alls att det stämmer när det gäller just barnvagnar. Många av mina vänner har köpt svindyra märkesvagnar som efter ett barn är både solblekta och skramliga/glappar. Jag har en Emmaljunga som bara kostade hälften av många av mina vänners vagnar och jag är inne på barn nummer två med den nu och den ser fortfarande ny ut fast att jag slitit på den ganska mycket i bla skogen. 

Nu vet jag inget om just den vagnen som du tittar på, men mitt tips är att åka till en butik som har vagnen och känn på den. Jämför med andra vagnar och väg in hur mycket krav du har på en vagn.

Vill du kunna använda den till efterkommande barn eller sälja den för ett hyffsat pris, eller har du råd att slänga/sälja den billigt efter att barnet inte använder den mer? Hur stadig vagn vill du ha? Jag har en riktigt rejäl vagn som klarar ganska stora påfrestningar utan att ta stryk. Jag personligen tycker ju att dessa lättviktsvagnar är skräp efter ca 1½år och då är det inte så roligt om man betalat 10 000:- för den.

Nilam
2013-05-06 10:43
#2

Vi har en barnvagn från 2ME, inte just den modellen du nämner dock. Jag läste på innan jag bestämde mig, och 2ME är ett svenskt företag så det var avgörande att jag våga köpa vagnen.

Våran har hållt finfint i 1½ år nu, vi har använt den i stort sett varje dag, under vintern också. Vi har ingen bil så det är upp och ner i höga landsbussar, samt upp och ner hustrappen. Vi lyften den i svarta plastremmen mellan framhjulen och inte ens den har visat tecken på att brista. Jag har varit orolig över hjulen som är av plats men de har håll även när jag skjuter ut vangen från lägre bussar där det ändå är litet avstånd till marken.

Jag ger tummen upp! Vi förväntar oss inte flera års hållbarhet, då plast alltid åldras, men vi är nöjda om den håller 1 år till men den ovarsamma behandling vi gett den ;)

Ria74
2013-05-06 19:47
#3

Tack för svaren.

Det är mest sambon som inte tycker den verkar så bra eftersom den är billig. Han är orolig att den går sönder och att det inte finns reservdelar att skaffa till den.

Jag vet ju inte hur ofta barnvagnar går sönder. Men har jobbat på dagis och vagnarna där utsätts för en hel del och dom går inte sönder så lätt så jag känner väl att det inte är det största problemet.

Sen är han orolig för att plasthjul ska låta mycket mer än gummihjul. Vilket också är sant såklart. Men frågan är om det är så jättestor skillnad.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Nilam
2013-05-07 13:48
#4

Med plasthjul menade jag att själva hjulhuset är av plats, men det är en gummiring runt själva hjulet. Svårt att förklara. Tycker inte det låter för mycket, man är ju liksom utomhus med dem, där hela världen för oväsen ;)

Upp till toppen
Annons: