Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1913 ggr
[RMSLiners]
2013-04-15 19:36

Aldrig mer lekmer.se

Vi beställde en vecka sedan en babyskydd från lekmer som skulle kosta 995kr. När den kom så stämde fakturan men inte varan, vi fick fel sorts babyskydd. Vi kontakta dem och de beklagade och skicka ut ett babyskydd så vi kunde skicka tillbaka den felaktiga. Denna gång trodde vi att vi skulle få rätt men nej, vi fick samma vi redan fått dvs fel igen så nu har vi två stycken att skicka tillbaka plus att de med den nya skicka med en tilläggsfaktura på 1200kr. :O Nu kommer vi ringa de i morgon och hota med konsumentverket samt tala om att vi inte betalar de där 995kr innan vi har rätt babyskydd och att fakturan som kom med den nya men fortfarande felaktiga babyskyddet på 1200kr är inget vi ska ha. Jag är förbannat lack på dem nu!

Annons:
Stephanie
2013-04-15 19:40
#1

Men fy vilket sätt! 😮 Du ska verkligen stå på dig och inte betala ett öre mer än du beställt..!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[RMSLiners]
2013-04-15 20:19
#2

Ja vi är något förbannade och jag ska dessutom snart föda och vi behöver då ett babyskydd. 

Vi beställde detta babyskydd från dem en vacka sedan som kostar 995kr (rea pris): http://lekmer.se/barn-och-baby/bilbarnstolar/babyskydd-0-kg-13-kg/brio-babyskydd-primo-svart-ocean#.UWxDuCcqwVI

Men istället fick vi hem denna: http://lekmer.se/barn-och-baby/bilbarnstolar/babyskydd-0-kg-13-kg/brio-babyskydd-primo-jeansbl%C3%A5-svart#.UWxDyycqwVI

Ringde då dem eftersom det var fel babyskydd och vi vill ha det vi först beställde. Kundservice beklagade, tog tag i ärendet och skicka samma dag ut ett nytt babyskydd men inte den vi skulle ha utan en till likadan som i andra länken plus ett de med den skicka med en faktura på 1295kr (ordinarie pris). 

Så vi har två fakturor där enbart den första (995kr) stämmer och två babyskydd som ingen av dem är rätt.

Orkar inte med sånt här!

Nu har de dessutom slut på babyskyddet i första länken som vi beställde så i så fall får de stryka de där 995kr från vår första faktura och den andra fakturan ska annulleras och så skickar vi tillbaka båda babyskydden till dem. 

En sak är säker, vi beställer aldrig mer från dem.

[RMSLiners]
2013-04-16 10:06
#3

Nu på morgonen har vi rabblat med lekmer, igen. Nu sa de att de skulle se till så vi får rätt och vi ska nu skicka tillbaka de två felaktiga vi fått. De sa också de skulle ringa och kontrollera med oss igen innan de skickar iväg men det sa de förra gången också vilket de inte gjorde då, får se om de gör det nu då. 

Extra fakturan vi fick är bara att kasta i sopporna och ordinarie fakturan är framflyttad ca 14 dagar då vi inte vill betala för något vi inte har än.

Denna gång hoppas vi på att de skickar rätt.

Nilam
2013-04-22 15:43
#4

Märkligt ändå att de har exakt samma modell, i olika färger för olika priser. 🤔

Hur har det gått, har ni fått den rätta ännu?

[RMSLiners]
2013-04-22 16:10
#5

Den rätta vi beställde hade precis tagit slut i deras lager så den kunde vi inte få så vi fick en annan för rabatterat pris på redan rea pris. De andra två är tillbaka skickade nu.

Stephanie
2013-04-22 17:05
#6

#5 Blev du nöjd med det då? 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
[RMSLiners]
2013-04-22 17:11
#7

#6 Hade helst velat ha den vi beställde men nu gick ju inte det så fick nöja oss med denna.

vinteralvan
2013-04-26 08:09
#8

Gud va trist med så mycket strul. 😡 Jag har beställt från dom många gånger och då har det alltid funkat perfekt.

[RMSLiners]
2013-04-26 10:13
#9

Det är inte över än. Upptäckte idag de tagit frakt när de skicka rätta babyskyddet till oss så fick ringa dit igen så de plocka bort frakten "miss från oss sa de bara". Nu väntar vi på att 2000kr allt som allt som vi inte ska betala ska makuleras av dem vilket inte skett än, "det kan ta lite tid" sa de. Får se om man blir tvungen att ringa igen framöver.

Nilam
2013-04-26 13:01
#10

Usch, det är jobbigt när problemen packas. Jag har ingen erfaranhet med sådan här beställning, men när jag skulle beställa bredband från telia så fick jag problem. Först kunde inte deras datasystem finna vårat gatunummer, så jag ringde och hon (kundservice) skulle säga till så att det lades till, jag satt hemma vid datorn och försökte om och om igen, tillslut fungerade det! Men sen när jag fick hem bekräftelsen i brevlådan så stod det 50 istället för 150… så jag ringer igen och berättar att det blivit fel och att de måste stoppa beställningen därför det är helt fel adress. Hon (kundservice, många kvinnor tydligen) sa att hon skulle ändra i beställningen så det blev 150. Efter någon vecka kommer en ny bekräftelse, med rätt adress men med ett annat telefonnummer än det som vi beställt först. Jag antog att de tagit bort den första och gjort en ny beställning. Sedan kommer två avi från posten, två paket från telia, varav en är fraktfri och en är frakt. Jag tar hem båda och tittar innuti - det är exakt samma innehåll! Så den första beställningen blev aldrig stoppad (den var f.ö. fraktfri). Jag blir så trött på kundservice att jag skickar ett låååångt brev med kopior på beställningar och bekräftelsemejl. Plus att när de som ska installera telefonen (som ingår i bredbandet) så var jag tvungen att själv avboka den ena installationen som var på fel adress, då telia är så jävla inkompetenta! Efter måånga veckor fick vi ordning på sakerna, men jag gick länge och oroade mig att jag skulle få två räkningar……

Upp till toppen
Annons: