Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1078 ggr
Helin_
4/11/13, 2:09 PM

konkurrens/separation

Jag har tvillingar på 16 månader. Tvulling 1 har börjat bita tvilling 2 och så fort hon ser att tvilling 2 vill krama mig eller sitta i knät o läsa saga så blir tvilling 1 helt tokig o ska putta bort tvilling 2 o sätta sig själv i mitt knä fast hon leker själv och har jätte roligt. Tvilling 2 tycker förståss att de är jätte jobbigt. Tvilling 1 sover äcen oroligt på natten. När jag hämtar på dagis så leker dom var för sig och är alltid glada. Men härom dagen så satt tvilling 1 i en typ koja i mörkret aldeles själv.Hon ar öcen verkat lite nere den sista tiden. Kan de ha något att göra med att jag har börjat jobbamera och inte hinner vara lika mycke med barnen eller tror ni att de här nya vveteendet har med någor annat att göra. Dom har haft mycke vikarier på förskolan och jag har klagat lite grann den sista tiden på att saker försvinner och att personalen ringer och säger att barnen är sjuka fast dom inte är de vilket har påverkat personalens bemötande mot mig som förälder. Jag cet inte om de har spelat in på tvilling 1s förändrade beteende. Jag försöker ge henne extra tid och så men vet inte riktigt hur jag ska takla de här. Har ni några idéer?

Annons:
Upp till toppen
Annons: