Annons:
Etikett19-utflykter-resmål
Läst 2163 ggr
Patriszija
2013-04-05 23:03

Resa med 1åring

Min dotter blir 1 år och 3mån då vi skall åka utomlands i sommar, blir hennes första flygtur och utlandsvistelse. Har ni några tips som kan underlätta flygresan eller tips på vad man ska tänka på att ta med sig mm?
Börjar bli lite orolig för hur allt kommer gå! Får ringa till flygplatsen och kolla om dom har t.ex fruktpuréer osv för det får man väl inte ta med sig genom kontrollen?

Annons:
EmelieGustavsson
2013-04-06 19:04
#1

Frukpuree får du på flyget. Fick jag med min dotter när hon var ett år. Dom värmer vatten, hämtar extra mat osv om du vill ha. sen får hon sitta i ditt knä med ett eget litet bälte.

Gick jätte bra med min ettåring. Ta med vatten (efter incheckningen) välling (går bra i oflytande form) leksak, tutte, filt osv.

Tror du får ta med fruktpuree själv genom kontrollen men kolla flygbolagets hemsida hur mycket mililiter du får ta med genom tullen.

Lycka till!

Helin_
2013-04-11 13:49
#2

Vi åkte över jul nyår bil till kiruna från stockholm med två 1åringar. Vi tog med filtar, böcker, några leksaker, vällingpulver, termos med varmt vatten (får mab förmodligen inte ha på flyg) massor med snacks för småbarn tex majskrokar, kex, fruktpure, frukt.Vi tog även med burkmat som vi stannade o värmde på tex McDonald's. Har för mig att man får ta med mat till små barn som behövs på resan ombord på planet tex välling på tetra, burkmat mm. Ring och fråga flygplatsen/flygbolaget.

Upp till toppen
Annons: