Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 3033 ggr
Ketang
3/28/13, 12:24 PM

Babyskydd med bältad bas?

Jag beställde en Besafe stol med bältad bas från If för ett tag sen. Fick ringa och tjata för att få hem stolen. När den väl kom var inte basen med. Fick ringa igen och igen. I dag kom basen hem, med ISOFIX! Jag sa väldigt tydligt när jag beställde stolen att jag INTE har isofix i min bil utan måste ha en bältad bas vilket hon lovade att skicka. Nu när jag ringde för att påtala deras misstag fick jag veta att Besafe inte ens HAR bältade baser till sina stolar! Ringde märkesverkstan för att få veta vad det kostar att sätta in isofix fästen i min bil. Svaret jag fick var att min bil är för gammal så det går inte!

Jag har inte många dagar kvar till min förlossning och behöver en stol. Hyrde på babyproffsen sist, men fick ingen bra känsla av att dom verkligen kollar stolarna så noga där så jag undviker dom helst.

Men min fråga är vad ni har för babyskydd med bältad bas och hur noga ni varit med att kolla upp dess säkerhet? Var har ni hittat information om vilka stolar som är säkrast osv?

Annons:
zoolatri
3/28/13, 10:05 PM
#1

Vi köpte ett babyskydd med bas som vi kan sätta på barnvagnschassit. Det är brio go vi har och brio är ju kända för att vara väldigt säkra. Jag är väldigt nöjd med basen, vi glömde den i mina föräldrars bil häromdagen och fick bälta fast babyskyddet i bilen utan basen. Uäk, vilket pill när man är van vid att klicka i och ur basen!

Chocopops
4/2/13, 9:23 AM
#2

När vi köpte en baby skydd till dottern köpte vi en akta graco, den va kanon, du bälta fas basen mycket enkelt =) den vi köpte kosta inte mer än 1000 :- , de va den som funka bäst för oss då vi aldrig åkte i samma bil, vare sig jag eller maken har körkort , om basen satt i ena bilen å jag skulle åka med en annan va det bara att bälta fast stolen som vanlig, lite pilligt och bökigt men det funkade..

http://www.jollyroom.se/varumarken/a-d/akta-graco/akta-graco-logico-s-hp-inkl-bas-lyon.html

länkar till en likasinig som vi hade och man kan tydligen fästa den på vagnen med vilket är smidigt =)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

MrsBex
4/2/13, 10:50 AM
#3

Hör med NTF de ger jättebra råd och är inte sponsrade av någon. :)

Ordmärkeri är den lindrigt intelligentes sätt att hävda sig

Upp till toppen
Annons: