Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 908 ggr
Swadika
2/5/13, 5:16 PM

Car seat canopy

Jag följer många bloggar med nyblivna föräldrar i USA och nästan alla har en sådan där "Car seat Conopy" och det jag helt enkelt undrar är om det finns i Sverige? och vad det då heter på svenska.

För att importera ifrån USA lär bli riktigt dyrt…

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Tina-A
2/5/13, 5:56 PM
#1

Vi har lite andra regler i Sverige, tror inte de finns här. Tänker på brandrisken nämligen.. Nu har vi inte bil ens så jag är inte så insatt i det här med stolar, men det känns som att någonstans ligger en tanke om att vi i Sverige är jäkligt kinkiga med brandrisken och att det inte ska vara tyg som sitter fast i barnstolen. Ja, eller nåt sånt. Men det kanske är flammsäkert tyg det där, vad vet jag :)

Och som sagt, jag har egentligen ingen aning utan det är bara en tanke som ligger någonstans.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Swadika
2/5/13, 6:29 PM
#2

Nae okej, tack ändå :)

Jag äger ingen bil, tänkte inte ens på att man skulle kunna använda den i bilen utan jag tänkte på att använda på typ ett babyskydd när man är i affärer eller liknande ställen där det är mycket ljud och rörelse :)

I värsta fall får jag sy en själv ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sussi89
2/6/13, 10:25 AM
#3

Som tina-A skriver. Och dessutom så är det inte bra att täcka över barnet allt för mycket. Spädbarn kan få för sig att dom ligger i magen och då slutar andas.
Så personligen hade jag inte lagt pengar på något sådant, försår inte rikigt vad det ska vara bra för. Bebisar behöver inte ha det mörkt och ostört för att kunna sova :) Vänjer man dom vid det mesta behöver man inte "gömma" undan dom när det är sovdax osv.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Swadika
2/6/13, 5:56 PM
#4

Som du ser på bilden så är det ganska öppet, men att de slipper allt oljud. det är en kompis som önskade sig en sådan så jag tänkte ge henne i present.

Men jag får helt enkelt sy en själv :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Tina-A
2/6/13, 7:51 PM
#5

#4: Jag skulle nog försöka avråda din kompis med tanke på brandrisken. Börjar det brinna kommer tyget omkring barnet snabbt fatta eld och barnet kan bli riktigt skadat eller dö. Utan tyg runt sig klarar sig bebisen något bättre från eld så jag skulle istället prata med kompisen och förklara att det är för farligt..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Swadika
2/6/13, 8:30 PM
#6

#5 Risken att det skulle brinna i en affär är liten, som jag sa tidigare kommer den inte användas i bilen :) Varken utav mig eller min kompis

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Swadika
2/6/13, 8:36 PM
#7

Sen kommer jag inte använda till ett riktigt barn så det är okej :P

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Tina-A
2/6/13, 8:44 PM
#8

#7: Okej, det låter ju tryggare iaf ^_^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Swadika
2/6/13, 8:52 PM
#9

Det var som min kompis sa ^^ Hon vill bara ha det i stort sett på spårvagn/buss eller i affärer för att göra det lite privat för bebisen :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Bumsibum
2/10/13, 3:06 PM
#10

bebisar sover oftast ändå , hur mkt/lite ljud e än finns.. de blir dessutom vad man själv gör de till vänjer du eller om de nu e din kompis vid barnet att bara ha de tyst när den sover…sitter de i när barnet är äldre med… och även vuxen… i inlägg 2…låter de som e är du som ska ha en..

Upp till toppen
Annons: