Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1078 ggr
Bumsibum
2/1/13, 12:29 PM

gå raskt med en 5 åring?!

jag hade velat börja ta långa promenader… och då helst gå väldigt fort.. fast jag har ju min dotter på 5 år… jag kan ju inte bara låta henne vara hemma.. hade velat gå 1 timme i alla fall om dagen.

Men skulle hon följa med blir de ju inte lika snabbt som om man går själv… inte för hon går super sakta men heller inte som en tonåring/vuxen… och hon är ju för gammal för att jag ska sätta henne i vagn igen! :)

hur gör ni om ni vill ut och gå och har barn?
säger ni "nu ska vi gå fort, men vi kan vila på en bänk i mellan"

eller går ni i barnets takt?

jag vill motionera liksom.

Annons:
Gia91an
2/1/13, 12:30 PM
#1

kan hon cykla?

Bumsibum
2/1/13, 12:31 PM
#2

nja… med stödhjul än bara… ska öva lite mer till våren utan.. Glad

Intehärutandär
2/1/13, 6:15 PM
#3

Om du också "leker" lite vid lekplatserna, så tränar du ju faktiskt. Glad Svinga henne vid gungorna och Du tränar armarna (bl a). Gunga själv och du stärker rygg och tränar ben.

Vill inte minnas att jag hade några såna problem, för min son var van med att gå tidigt - långa sträckor och älskade att springa. Jag hade mer bekymmer att hinna ikapp. Tungan ute

Bumsibum
2/2/13, 12:38 AM
#4

tack för tipsen! Glad

jo, Cassandra springer med nån meter före… hehe..Glad

Ketang
2/3/13, 7:18 PM
#5

Sätt en pinne på cykeln som du kan hålla i istället för stödhjulen. Då får du motion kan jag lova Skrattande och hon lär sig att cykla själv mycket fortare.

Bumsibum
2/4/13, 1:24 PM
#6

japp, ska göra de till våren! Skrattande..! här e snö o slask än så.. Obestämd

Annons:
[Blodpudding]
2/5/13, 7:19 AM
#7

Tja, antingen att hon cyklar, eller åker snowboard eller kanske till och med kärra.

Zofia89
2/5/13, 12:13 PM
#8

kanske du kan dra en pulka hon kan åka i om hon inte orkar gå fort? =)

Bumsibum
2/9/13, 5:30 PM
#9

här plogar de ganska bra så de är ingen snö på asfalten

men de går rätt bra nu, ok nu har vi vatt sjuka men vi han starta med raska promenader lite innan vi blev febriga.. hon går med bra och skulle de behövas vilar vi.. + att hon ibland vill springa lite.. vi kan leka lite me jaga varandra på skoj osv..

men helt klart att jag ska öva mycket till våren med cykel utan stödhjul.

Upp till toppen
Annons: