Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 30922 ggr
Sarajacobsson
2013-01-07 09:29

Min 16 åring använder tydligen blöja?

I förra veckan kom jag hem tidigare från jobb än vad jag sagt till min dotter, när jag kommer hem till lägenheten känner jag en välbekant lukt av bajs och kiss. Dottern ligger då på sitt rum med en bajs och kiss BLÖJA på sig och lyssnar på musik så hon märkte inte när jag kom innanför dörren.

Jag utbrast, Vafan har du på dig?

Var av hon blir illröd i ansiktet och springer in på toan. Väl där inne hör jag hur hon duschar och sedan kommer hon ut med en påse som hon slänger i sopnedkastet.

Nu vet jag inte vad jag ska göra? Hon låtsades som ingenting när hon kom in och bara satte sig i soffan. Ska jag leta efter fler blöjor på hennes rum? Borde jag prata med henne? Enormt jobbig situation det här känner jag!?

Annons:
MoaL
2013-01-07 10:16
#1

"Leta efter fler blöjor på hennes rum"? Tala om integritetskränkande! Vill hon använda blöja så är det ingenting du ska lägga dig i eller försöka förhindra. Vissa har det som fetisch, de tycker helt enkelt om det. Med andra ord behöver inte du komma och ge henne mer skamkänslor över det är hon säkert redan har.
OM hon någonsin tar upp det med dig gör du bäst i att vara stöttande, oavsett hur konstigt du tycker att det är, för finns det någon gång en förälder kan förstöra förtroendet mellan sig och sitt barn så är det när barnet vågar prata om sådant som han/hon skäms över eller som på annat vis är känsligt, och föräldern visar motvilja, förakt, avsky eller något annat negativt.
Om du ska säga något bör det bara vara något i stil med "om du vill prata om det så finns jag här". Inte tvinga henne till något samtal som hon kanske inte är redo för, och absolut inte vara dömande på något sätt.

Jag förstår din förvirring dock, men om du googlar om det så ser du att varken du eller din dotter är ensamma.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[RadioMG]
2013-01-07 22:30
#2

#1 Hon skrev inte att hon skulle leta, hon frågade OM hon skulle leta.

Jag tycker du ska prata med din dotter. Fråga henne varför, om hon tycker det är skönt eller det beror på något annat. Berätta för henne att du inte tycker det är sjukt av henne, utan lyssna på henne. Vill hon inte berätta så bara säg till henne att du finns där för henne och hon får berätta det för dig när hon känner det för dig.

Du kanske tycker det är lite konstigt, men jag torr faktiskt att det är rätt vanligt. Kanske inte i hennes ålder, men i äldre ålder.

Det viktigaste i det hela är att du är helt lugn och sansad och verkligen vill lyssna på henne. Berätta det inte för någon annan heller, det är mellan dig och din dotter nu.

Lycka till..

JossanH
2013-01-08 11:59
#3

Det här förmodligen något som ni båda går funderar över, kommer någon ta upp det? Vad ska ni då säga? Etc etc Jag håller med de här över att du avslut kan säga till henne att du finns där om hon vill prata. För mig känns det här lite som att du skulle ha klivit in i hennes rum medan hon onanerade. Väldigt privat och förmodligen väldigt skämsigt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

smurfan-13
2013-01-10 17:42
#4

Bra svar redan, men jag skulle nog vilja lägga till att ett ursäkt från din sida kanske vore på sin plats med. Dels så klev du in i hennes rum (man knackar väl på en 16 årings dörr & inväntar svar innan man går in) och dels så utbrast du något väldigt dömmande.

nappen78
2013-05-28 20:57
#5

Hej sarajokobsson

Jag kan tänka mig hur din reaktion var, men din dotter bli nog panikslagen av att bli upptäckt för jag vet av egen erfarenhet att jag skulle inte vilja bli påkommen med en blöja mellan benen och särskilt inte om jag hade kissat och bajsat i den med. Jag är själv blöjfetischist tror jag, jag gillar i alla fall blöjor mycket och kan ibland även känna en sexuell njutning av att ha blöja på mig, om du vill så får både du och din dotter prata med mig för jag vet det mesta om just det här och det kan vara skönt att prata av sig lite grann ibland.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: