Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 2185 ggr
Tezlan
2012-10-17 14:29

Vårdnaden

Jag har levt ihop med en man som tappat sin flickvän som lämnade två barn efter sig feb 2006 och jag kom i deras liv med en pojke sen tidigare förhållande född 2004. Flickorna som är född 2005 och 2002. Han har vart med om ett trauma och jag fanns vid han sida hela tiden han började dricka lite grann som inte var märkbart men sedan axelreade de. Och sedan 2008 fick vi ett gemensamt barn.

Sedan så 2010 hade det gått så långt att jag ville flytta i egen lägenhet så jag flyttade. Vi skulle vara särbos men det funkade inte så det tog slut igen. Sedan har det hållit på så ändå till vi började ha varannan vecka och det var ett helvete som när jag lämnade henne fick jag sitta och vara orolig över allt med flickan. Jag brydde mig självklart om det andra två oxå.

Men jag har fått hämtat den flickan ett antal par gånger från honom då han har vart bakfull och jag vet att barnen vart hemma hos honom. Så April 2012 kommer de en anmälan varning från skolan om min son som har haft utbrott på skolan och han säger att ni vet inte hur jag har det osv.

Det kommer senare fram att han känner sig mindre värd och att exet dricker en hela del. Så har vi Agnes tillsammans och henne blir de en soc anmälan på och så för 2 veckor sen fick ja hämta henne igen då den äldsta flickan ringer till mig och säger att han har folk som dricker där och att pappan blir allt mera konstigare. Jag far dit hämtar mitt barn och ringer efter mostrarna som fick ta de andra två barnen nu har jag behåller henne hemma sen dess och hon ska inte tillbaka så är det bara å jag har vänta mig till familjerättens sekreterare om att ha ett avtal om att jag har vårdnaden om henne.

Men får sedan hem ett brev om att det går han inte med på och att han vill ha samtals kontakt men jag tänker inte ha de. Barnet är inte tryggt hos han. Hur ska ja få tag i en bra Advokat i Piteå och jag behöver verkligen hjälp detta är förbaskat inte kul när han är en sån manipulativ kille med sjukdomen alkoholism.

Tezlan, Fifi och Dunder

Annons:
Katthemsmatten
2012-10-17 14:41
#1

Du sitter i ett svårt dilemma och jag förstår att du är orolig för hur ditt barn har det när hon är hos fadern.

Betr. advokat, kan du inte kontakta kvinnojouren om det finns en sådan i Piteå och höra om de har någon kunskap om jurister med familjerätt som specialitet, om du inte kan googla fram det.

Medarbetare Hittekatter iFokus

whiteangel2
2012-10-18 22:35
#2

Det är helt sjukt hur sveriges system fungerar ibland, borde vara självklart att barnen inte ska behöva vara där alls. Det borde myndigheterna också förstå då det har kommit in anmälningar. Hoppas allt ordnar dig. Kontakta media om inget annat hjälper, då hamnar myndigheterna i skiten.

Marre

Ladydragon
2012-10-19 00:10
#3

mitt råd är att du kontaktar dels Familjerätten men oxå en advokat

men ta det lilla lugna….risken finns att du blir av med både vårdnad och umgänge tyvärr om du bråkar för mycket och speciellt om du ansöker om enskild vårdnad  Obestämd

helt sanslöst men så kan det bli tyvärr….

Tezlan
2012-10-19 15:52
#4

Ska till soc på tisdag så får se vad som händer.

Tezlan, Fifi och Dunder

Upp till toppen
Annons: