Annons:
Etikett10-amning
Läst 1400 ggr
Trollhassel
10/14/12, 8:19 PM

Matvägrande bebis! Hjälp!

Både jag och mig 10-veckors son har varit sjuka i veckan. Virus med feber och ont i kroppen. Dock har inte någon av oss blivit snuviga, hostiga eller hesa. Vi har frisknat till och varit feberfria i några dagar nu.

Nu till problemet: Lillen har börjat vägra att äta. Jag får trixa och pyssla för att lura honom att ta bröstet men oftast så skriker han så fort jag tänkt tanken att mata honom. Alltså, när jag är på väl att lägga honom till bröstet. Han är allmänt kinkigare än vanligt också. Amningen har alltid funkat klockrent, men nu vet jag inte hur jag ska bära mig åt. De gånger han har gått med på att äta är nattetid då han vaknat men varit supertrött, samt de gånger då jag legat ner och ammat honom. Han vägrar den vanliga amningsställningen.

Jag fattar ingenting! Han suger på händerna, dreglar och gnäller. Han är ashungrig men han äter inte!

Någon som har varit med om liknande? Tips?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
JohannaEkroth
10/14/12, 8:22 PM
#1

Kan han ha någon förkylningsblåsa eller så?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Sussi89
10/14/12, 9:37 PM
#2

En på min föräldragrupp fick det problemet. Det visade sig att barnet hade någon halsinfektion eller liknande och hade ont i halsen. Och därför inte ville äta, för att det gjorde ont :/

Nu vet jag inte vad dom gjorde åt det rikigt. Det är säkert bäst att du pratar med din bvc eller vårdcentralen.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Trollhassel
10/15/12, 3:31 AM
#3

Vi har varit hos läkare och allt såg bra ut. Han är bara helt annorlunda. Nu vaknade han tex. på natten och var klarvaken, och det var länge sedan han var det sist. Ligger och snackar och sprattlar (nöjd). Lite frustrerande att inte alls känna igen honom! Han har nyss ätit i sängen när han låg brevid mig, och han kräktes ganska ordentligt efter det.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Upp till toppen
Annons: