Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2686 ggr
Chocopops
2012-09-14 09:06

Semper 1

Jag å maken har lite funderingar kring semper 1 ersättning, våran dotter på 2 månader äter oroliga mängder av dena, hon värkar inte bli mätt när vi matar henne. Hon kan äta mellan 165-200 ml per matning och sen kan det gå 2 timmar så vill hon ha mer. Vi gjorde en dygns statistik och kom fram till att hon äter ca 8 mål på ett dygn å mellan 1100-1300 ml dygn. vi pratade med BVC igår å frågade om vi kunde ersätt några mål med baby 1 extra å det kunde vi, men ser ingen skilnad på ätningrn än, Följer man anvisningarna på paketet ska hon äta 700-1000 ml dygn vid sin ålder, å just nu äter hon som en 4 månaders bebis. Är det någon mer som har uppleder att barnen äter mer än vad som står på paketet ? Visst det är bara ungefärliga uppgifter på paketet, mn blir snurrig av det hela, man kan ju inte hundra henne från att ära när hon är hungrig.

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
OolssonxD
2012-09-17 17:46
#1

min son åt alltid mer än vad det stod på paketet =) tror inte du ska tänka på det så mkt spyr hon något? så länge hon växer o mår bra så är det lugnt

Chocopops
2012-09-17 19:31
#2

Okej, nej hon spyr inget alls :) utan bara äter och äter ;)

vi har nu kört med semper extra ett tag men märker ingen skilnad så vi kommer att använda den anliga som innan :)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

OolssonxD
2012-09-18 09:55
#3

okej då så spyr hon inte så behöver hon det. dom sa så till mig då sonen alltid åt mer än vad dom skulle. men man ska inte lyssna på det för dom kan inte säga till ett barn du får bara äta så och så mkt det funkar ej. sålänge hon mår bra övrigt så tänk inte så mkt på det är mitt tips

EmelieGustavsson
2012-10-18 12:00
#4

vår dotter åt två gånger i timmen när hon hade semper 1, nu äter hon mat och välling och det funkar jättebra :)

Upp till toppen
Annons: