Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 9711 ggr
Trollhassel
8/20/12, 9:44 AM

Myggbett, infektion?

Någon annan som varit med om att myggbett blivit infekterade och spridit ut sin som en varig bubblig fläck?

Min dotter har haft två myggbett i tät följd nu, på ena benet. Båda har svullat upp och blivit varma, blanka och röda. Supersvullna! Sedan har hudområdet börjat vätska och vara och sett hemskt ut! Blir som små blåsor, alltså en klassisk bakteriell hudinfektion, gissar jag. Hon är förmodligen överkänslig mot myggor, men sedan har det ju blivit infekterat också. Tvättar noga med alsolsprit och då har det gått över efter ett par dagar.

Hon fick också ett bett i ansiktet för en månad sedan och halva ansiktet, ögat, näsan och munnen svullnade ordentligt.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
Åsa S
8/21/12, 10:54 PM
#1

Finns ju de som är allergiska mot myggor haft en kollega som var allergisk mot en av de myggarter vi har i sverige hon kunde svullna rejält speciellt vid bett i ansiktet hon åt allergimedicin hon fått utskrivet av läkare när den myggarten verkade vara aktiv.

Har dock aldrig råkat ut för infekterade myggbett men kan ju ha kommit in nån bakterie i huden med hjälp av myggan.

Trollhassel
8/22/12, 12:41 PM
#2

Jo, hon är säkert allergisk mot både mygg och getingar. Ska på utredning för det. Men bakteriella infektioner borde ju inte hänga ihop med det.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

mayolica
8/22/12, 11:40 PM
#3

Jadå det har jag varit med om. Min dotter har varit allergisk mot bland annat insektsbett, sen hon var liten. Hon brukade kunna svullna upp och bli väldigt sjuk och få feber efter myggbett mm.

Det låter ju som om det kan vara någon allergisk reaktion? Så bra att det är på gång med utredning,hoppas det går bra .

Lycka till.

~ mayolica ~

Trollhassel
9/7/12, 12:50 PM
#4

#3 Nu ska vi snart på allergiutredning. Känns skönt att kanske ha kommit till rätta med det här innan nästa getingsäsong börjar.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Chestnut
9/8/12, 1:07 PM
#5

Allergisk mot myggbett och har flera gånger fått svinkoppor som börjat i myggbetten…

Med vänliga hälsningar
Chess

Trollhassel
9/8/12, 7:56 PM
#6

#5 det såg faktiskt nästan ut som svinkoppor.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
Upp till toppen
Annons: