Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1220 ggr
nottheonly
8/12/12, 7:49 PM

Present

Hej allihopa!
En av mina vänner ska snart ha sitt första barn, en flicka Glad som är beräknad i slutet av September. Och jag vet inte vad jag ska köpa för present!! Så nu undrar jag om ni har några tips om uppskattade presenter som kanske ni själva fått, eller som ni gett bort, eller som ni hade velat haft! Glad

Annons:
Swadika
8/12/12, 7:53 PM
#1

Som nyblivna föräldrar vill man nog ha allt egentligen. Vanligt är ju att man köper kläder, gosedjur, lite sötare nappar, flaskor.

men om jag fått välja hade jag velat ha tex startpaket, det behövs ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

nottheonly
8/12/12, 8:00 PM
#2

#1 Vad är det för startpaket då? är det med kläder eller är det med några andra saker? haha jag har inte så jätte stor koll Glad

Swadika
8/12/12, 8:05 PM
#3

#2, det brukar vara babyschampo, blöjor, och lite sådant man behöver den första tiden. Finns att köpa en sort på Liberos hemsida och en på apoteket.

Men det kanske inte är så roligt att ge bort, man kan ju alltid plocka ihop en egen korg med saker som man hittar, lite kläder i storlek 56 (man får oftast kläder i storlek 50 som de genast växer ur) baby schampo, blöjor, nappar en nappflaska kanske? Våtservetter och lite sådant. Du kan ju ta idér ifrån de på på hemsidan :) Om du nu vill göra ett eget xD

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

nottheonly
8/12/12, 8:16 PM
#4

#3 Ja, men det var ju en smart idé! tack så mycket, ska kolla och se vad jag kan hitta Skrattande

LaSadie
8/12/12, 9:13 PM
#5

Jag skulle nog vara glad över kläder och sånt som barn behöver men snabbt växer ur. Annars det klassiska som gosedjur eller liknande, men så länge det inte är rosa. Ogillar det skarpt.

AnnaLundin
8/13/12, 4:55 AM
#6

Något som många nyblivna föräldrar uppskattar oerhört mycket är att man fyller kyl/frys med färdiglagade matportioner och fikabröd åt dem. För de första veckorna är det ganska vanligt att man har svårt att få tid till att laga mat. Finns det då en färdig portion att bara ställa i mikron så är det lättare att få i sig något vettigt. Och det är ju kul att kunna bjuda sina bekanta på något när de kommer för att titta på underverket, men har man inte hunnit/orkat fylla frysen med fikabröd innan förlossningen så lär det vara ganska tunt med sånt när barnet är nyfött också…

Annons:
Upp till toppen
Annons: