Annons:
Etikett17-juridik-försäkringar
Läst 1732 ggr
Zofia89
6/2/12, 8:25 PM

ang. föräldens skyldigheter

Hej! Har ett problem… Eller rättare sagt min sambo… Han och ex-frun kommer inte överens om hur de ska ha barnen.. Han har skiftesjobb och hon kräver nu hans arbetslistor för hela sommaren så HON kan berätta när han SKA ha barnen… Han sade nej utan han skriver upp när det passar honom och så går de tillsammans igenom hur det passar bäst… Men hon blev förbannad och nu tycker hon att barnen inte får träffa honom alls eftersom han inte vill redogöra för henne om hur han kommer och går… Jac föreslog att han går till socialen eftersom barnen enligt lag har rätt att teäffa sin far… Hon tycker då att socialen inte heller gillar att ham vägrar meddela exakt hur han jobbar vilket jag tvivlar på… Vad tycker ni? Är han skyldig att redogöra för henne om alla sina rörelser? Jag själv anser att det ska räcka med att han meddelar när han kan ha barnen och behöver hon barnvakt andra ti der svarar han i telefon 24/7…

Annons:
Zahara
6/3/12, 9:23 AM
#1

fast jobbar han schift borde ju frun få hans schema så hon vet när han kan ha barnen och sen kan de planera utifrån det, hon vill säkert veta när hon är barnledig för att kunna planera sitt liv. Sen när de bestämt vem som har barnen när behöver hon inte veta mycket mer tycker jag.

Lycka till

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Zofia89
6/3/12, 10:27 AM
#2

Fast nu var det ju så att han gav en lista övet när han kan ha dem så vad ska hon ha listan till?? Hon har en tendensatt spionera på honom och det vill vi verkligen inte… Han behöver inte heller veta hur hon jobbar bara han vet när han har barnen… Dessutom kommer det inte på frågan heller att barnen skulle få vara övernatt… Dom har inte sovit hos sinfar på nästan 2 år…i

AnnaLundin
6/3/12, 10:41 AM
#3

Nej, det finns ingen anledning att hon ska ha tillgång till hans schema. Det som är viktigt är att de på något sätt kommer överens om vilka veckor barnen ska vara hos vem och vad han gör övrig tid har hon över huvudtaget inte med att göra.

Låter som att det skulle behövas samarbetssamtal hos familjerätten (soc).

Zofia89
6/3/12, 7:04 PM
#4

Skulle det helst vara fråga om vilka veckor men när det är så att han helst bara skulle få ha dem 3 timmar 2 kvällar i veckan… Men jo.. Skilsmässan har precis gått i kraft så han vill ha avvittring och sånt undanstökat före han börjar bråka om barnen så inte exet bärjar ändra sina krav… Han fick slopa drömmarna om att få ha dem 3 dagar i sträck men han lyckades få henne övertalad om att få ha dem en natt den här månaden… Ganska uselt men bättre än inget…n

AnnaLundin
6/4/12, 12:26 AM
#5

Av det du berättar låter det nästan som att hon sysslar med något som liknar umgängessabotage…

Låt honom avvakta litegrann, men se till att han antecknar ALLT som sägs i samtal dem emellan, helst med datum och klockslag. Och be honom se till att de går på samarbetssamtal på familjerätten. Om hon nu ändå är så övertygad om att de kommer hålla med henne så har hon ju inget att förlora på att komma dit (argument för att få dit henne…), fast jag är ganska övertygad om att hon kommer få höra motsatsen, om det du skriver stämmer.

Det är INTE så att den ena föräldern ska få diktera sina krav och den andra bara ska lyda.

vinteralvan
6/5/12, 1:56 PM
#6

Jag hade helt klart bokat tid till familjerätten. Hon har ingen som helst rätt att bestämma när han får och inte får träffa barnen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: