Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 1511 ggr
Loviz
2012-05-29 22:33

Vad vill du/nu uppleva?

Hej!

Det här är kanske lite off topic men det här är enda stället jag kan komma på att komma i kontakt med barnfamiljer.

Jag är med i en förening som ordnar marknad och tornerspel och liknade aktiviteter. I föreninen har vi nu en lite diskution om hur vi kan förbätta oss och hur vi kan skapa ett evenemang som blir riktigt roligt/uppskattat av besökare.

Så min fråga är vad tycker du/din familj gör ett historiskt evenemang/marknad/tornerspel riktigt kul, bra och värt att besöka igen??? Vad gör att ni åker hem å upplever att ni har haft en toppen dag och vad skulle göra att ni upplever att det var tråkigt och inte värt att besöka igen?

Tycker du att det är viktigt att marknaden är historiskt korrekt vad det gäller hantverk, mat och annat som säljs? eller spelar det inte så stor roll? eller är det rent av bättre med en större marknad där innehållet inte stämmer med tidsperioden som marknaden ska återspegla?

Jag vill alltså veta allt möjligt om era upplevelser och tankar av sånna här event! Det skulle vara till stor hjälp för oss att få veta vad ni som besökare tycker och vill uppleva. Tack på förhand!!

Annons:
Loviz
2012-05-29 22:35
#1

Och det första jag ser efter att jag postat tråden är att jag stavat fel i rubriken… förlåt! ska stå Vad vill du/ni uppleva?

[Alenzi]
2012-05-31 10:23
#2

Interaktivitet är nog nyckelordet när man har med barn att göra, aktiviteter där man själv får "testa på" och känna sig delaktig. Det kan också handla om t.ex. smakupplevelser.

Upp till toppen
Annons: