Annons:
Etikettnyheter
Läst 1609 ggr
AnnaLundin
4/17/12, 10:49 PM

NYHET - Livsfarligt att sitta felvänd i bilen

Det kanske inte är någon nyhet direkt, men läs gärna Vi bilägares artikel om vikten av att sitta rätt i bilen:

http://www.vibilagare.se/nyheter/livsfarligt-att-sitta-felvand-i-bilen-37667

Annons:
johan
4/18/12, 12:49 PM
#1

Vet någon hur det är med framåtvända barn i bältesstol och krockkuddar?

Kan man ha en bältesstol i framsätet om krockkudden är aktiv?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Emelie-E
4/18/12, 3:04 PM
#2

Sen undrar jag lite hur de kan göra väldigt för korta bälten i en barnstol som ska vara bakåtvänd för barn upp till ca 4 års ålder? Min son är snart 18 månader, har på sig en normaltjock jacka och det finns ytterst lite bälte att röra sig med. Att ha den stolen till han är 4 år är omöjligt? Den han har är en akta graco duologic 2. Älskar stolen i övrigt.

Ketang
4/20/12, 8:07 AM
#3

#1 Jag tror att barnen måste vara minst 140cm lång för att få sitta där det finns aktiv krockkudde. Borde gå att hitta info om det någonstans, men jag har för att mig att det var 140cm.

#2 Är du säker på att inte bältena går att förlänga? Jag kämpade med våra bälten ett par månader men åkte sen in till butiken jag köpte den i och dom hjälpte mig att göra dom längre. Vissa stolar tror jag man kan köpa längre bälten till också, så kolla det.

TS, tack för länken! Såg senast igår en pojk som stod upp mellan framsätena på motorvägen…. han kan inte ha varit äldre än 3-4 år X(

Emelie-E
4/20/12, 8:24 AM
#4

#2 jag är säker. Finns andra som har kollat också. De går inte att göra längre. Och att köpa extrabälten känns ju väldigt fel? Ska en stol funka för barn upp till ca 4

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: