Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2234 ggr
CelsiusT
4/15/12, 2:57 PM

Present till ny bäbis/mamma

Jag har precis blivit mostor. Min syster fick igårkväll en liten flicka, hennes första barn.

Funderar nu på en present men kommer inte riktigt på något bra. Måste inte vara något dyrt eller speciellt, bara en liten symbolisk sak för att det är kul att ge något när man besöker dom.

Tips och idéer mottages =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Tina-A
4/15/12, 10:06 PM
#1

Vi fick lite bebiskläder och någon bebisbok när dottern föddes, det kändes jättemysigt. Och även fast det varit ett sånt himla tjat om Hen nu hit och dit så var det väldigt kul att få något rosa i present, tyckte jag :P Vi hade köpt väldigt neutrala saker eftersom vi inte visste om det var en pojke eller flicka vi väntade, och visst fick vi mycket neturala kläder också men någon liten rosa body i storlek 50 fick vi allt och det kändes väldigt kul tyckte jag :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

vinteralvan
4/16/12, 9:59 AM
#2

Kläder och någon leksak funkar alltid.

kruger
4/16/12, 10:04 AM
#3

Kanske en rosa el vit bebis filt …

Mina båda flickor fick filtar när dom föddes och dom är sparade ,äldsta 24 år gav sin till sin dotter när hon föddes och vår andra dotter är 12 år har sin på sin säng.

CelsiusT
4/16/12, 5:17 PM
#4

Ja något i rosa blir det då inte iaf =P Jag avskyr rosa och skulle aldrig få för mig att köpa det om min syster så bad mig, och jag vet dessutom att min syster aldrig skulle få för sig att köpa rosa heller. Dock kan man ju välja någon annan flickig färg så som rött eller gult, för dom viste inte heller vad det skulle bli.

#3 Vad roligt att filten fick gå i arv =) Vill gärna köpa något sådant som kan få finnas kvar tills barnet blir större iaf.

Vet att dom har lite ont om kläder så någon body eller så kan ju vara passande. Men hade även varit kul med något som finns kvar och sparas.

Medarbetare på westernridning.ifokus

monsi
4/17/12, 9:23 AM
#5

Kapahal ( felstavat) Har jätte bra bäbifiltar blå med vita stjärnor på de är lite större än vanligt o mycket praktiska o hållbara. Lindex har något mindre med vita med tassar på. Dessa bommuls filtar är toppen.  Små skor / tofflor slits inte men välldigt bra att ha för att hålla kalla fötter varma o även kul för barnet att se hur små deras fötter varit.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Upp till toppen
Annons: