Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1517 ggr
OolssonxD
2012-03-02 07:39

hjälp

någon som kan ge mig tips? jag har fasta rutiner på min son som jag inte vill ändra på men varför krånglar han med kvällsmaten o frukosten allt annat går bra men inte dom 2 målen.. varför e det så?

jag ska ha en till om 8 månader o behöver få ordning på bråket vi har med maten.. han är 10 månader om 2 veckor

Annons:
AnnaLundin
2012-03-02 15:45
#1

Ditt barn är väldigt litet fortfarande, det kommer komma perioder med mer eller mindre krångel även i framtiden även om du följer rutiner och gör allt enligt regelboken…

Det är lättare att ge mer konkreta råd om du berättar lite mer om på vilket sätt han krånglar.

OolssonxD
2012-03-02 18:35
#2

han vägrar äta.. ger jag honom plockmat så slänger han på golvet o säger blä, o gröt funkar ibland men kommit på en bra sak att han ska äta kvällsmat innan han blir trött så dricker han vällingen =)

kredka
2012-03-02 21:15
#3

låt han strunta i maten då men ge inget förran nästa måltid du brukar ge honom vid era fasta tider. kolla också genom era rutiner och vad för han för mat? kanske han får för mycket mat? eller för ofta? kanske för mättande??  en av mina vänninor ger en *riktig* lunch till sin bebis varannan dag och varannan dag får han mannagryn med frukt eller nåt lättare :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

OolssonxD
2012-03-02 21:44
#4

okej. jag ger han mat var 4-5 timma typ så det blir oftast 3-4 mål om dagen

Upp till toppen
Annons: