Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2441 ggr
OolssonxD
2/12/12, 7:33 PM

TIPS!!!!!

hur gör man när jag har en son som vill men inte fattar hur han kan krypa/åla framåt.. han kan bakåt o han vill komma fram, kan jag hjälpa honom att förstå eller ska det komma självmant tänkte han hatar o ligga på golvet

Annons:
AnnaLundin
2/12/12, 8:48 PM
#1

det kommer!

OM han bara vill tillräckligt mycket så kommer han försöka hitta på ett sätt att ta sig framåt.

Två av mina barn har börjat sina förflyttningar med att rulla dit de velat…. De lärde sig att både krypa och gå normalt ändå…

Tina-A
2/12/12, 9:19 PM
#2

Haha, jag har försökt visa min dotter flera gånger hur man kryper. Jag har krupit runt, runt, runt och jag har försökt hålla henne i krypposition och peppat henne att stå kvar eller röra sig framåt :) Nu när jag tänker tillbaka undrar jag vad tusan jag höll på med. Jag trodde verkligen att det skulle funka. Jag visste att hon kunde, hon var tillräckligt stark i kroppen, men hon behövde liksom hjälp med tekniken tänkte jag.

Det funkar inte. Hon blir 1 år om 10 dagar och hon tar sig framåt, dock kryper hon inte 'normalt' ännu, trots att jag tydligt visat henne flera gånger hur det 'går till på riktigt' Flört. Hon började åla när hon var 8 månader och 3 veckor och ålar fortfarande en del (men nu går hon en del och kommer nog gå mer än hon 'kryper' vilken dag som helst). När hon tar sig fram på golvet så har hon nu utvecklat 4 olika strategier - antingen ålar hon, eller så glider hon fram på rumpan, eller så "kryper" hon med 3 ben eller så går hon på alla 4 med händerna och fötterna i golvet (benen spikraka och rumpan upp i luften). Men det blir nog människa av henne med :)

Steg 1 är väl i alla fall att ha honom på golvet, det är där han kommer lära sig.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

OolssonxD
2/13/12, 8:39 AM
#3

min son är ju 9 månader om 5 dagar o han sitter 99% av sin vakna tid på golvet för han vill ej vara i famnen för länge… han förflyttar sig men vet ej hur utan han sitter på rumpan o snurrar runt =) ja ja hoppas det händer något snart så trött på att behöva bära honom.. tex om jag går till rummet bredvid så måste jag bära honom hela tin… men men hoppas det kommer snart

kredka
2/14/12, 5:35 PM
#4

min son ville aldrig krypa han bara åkte på sina tuttar dit han ville ;) men sedan började han gå och hade inga problem :) du behöver nog inte oroa dig, det kommer själv eller ska han helt enkelt slippa helt att krypa och snart börja springa runt ;)

Välkommen till ferretplanet.se :)

OolssonxD
2/14/12, 9:01 PM
#5

okeej.. jag är första gångs mamma så jag kan ej så mkt.. men hoppas det kommer snart

elsasputte
2/24/12, 6:03 PM
#6

När min dotter var liten så drog hon sig fram. Låg på magen, sträckte ut armarna, satte ner handflatorna på golvet och drog sig uppåt/frammåt. Benen raka och stilla. Måste haft mycke armmuskler ;)

Efter det så lärde hon sig gå, och sist krypa :)

Använder hon ingen gåstol ?

Annons:
AnnaLundin
2/24/12, 11:07 PM
#7

#6 - menar du att en gåstol skulle hjälpa barnet att lära sig? Forskarna håller inte med om att de gör det, snarare tvärt om…

OolssonxD
2/26/12, 8:38 AM
#8

min son har gå stol men han kryper sen den 16 feb =)

elsasputte
2/26/12, 8:28 PM
#9

#7 nej, det var inte så jag menade :) Va kul att han lärt sig nu :)

OolssonxD
2/27/12, 8:53 AM
#10

oja.. skit kul =) han e väldigt framåt :)

Upp till toppen
Annons: