Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 2519 ggr
Trollhassel
1/26/12, 8:50 PM

Syskonvagn, tips?

Jag får mitt andra barn i sommar och vi kommer att behöva en syskonvagn. Jag är inte så kunnig om vagnar så jag undrar om det är några av er som kan föreslå något märke, modell eller typ. Någon jag ska passa mig för.

Vi tänkte lägga under 10 000 för den, ingen 15 000-kronorsvagn, alltså. Gärna en prisvärd vagn med bra kvalité.

Tack för hjälpen!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
Trollhassel
1/27/12, 2:22 PM
#2

#1 Tack för tipsen! Skrattande Tyckte Babytravel-vagnen såg trevlig ut.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Boogaboo
1/27/12, 5:03 PM
#3

Kan varmt rekomendera Babytravel dublin vagnen! Har den själv nu och jag bara älskar den! Den är lättkörd, kommer igenom alla standard dörrar och den väger inte överdrivet mycket!
Ända jag tycker är lite jobbigt är att liggdelen är lite liten, men annars är jag hur nöjd som helst! :)

Trollhassel
1/27/12, 8:00 PM
#4

#3 Det att liggdelen är liten kommer man nog inte undan så lätt på syskonvagnar om man inte vill ha en stooor vagn. jag ska titta vidare på den. Den är intressant. Min stora kommer ju att vara 2,5 när lilla kommer. Jag kommer ju bara använda syskonvagnen vid de tillfällen då jag måste ta båda med mig en längre bit. Annars kan ju stora gå. Ståbräda tror jag hon skulle känna sig utsparkad om vi skulle skaffa.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Trollhassel
1/27/12, 8:35 PM
#5

Vad tror ni om denna då? Det låter ju smidigt, med babyskyddet.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnnaLundin
1/28/12, 12:18 PM
#6

bara nyfiken - hur menar du med att hon skulle känna sig utsparkad på ståbrädan?

Vi köpte aldrig någon syskonvagn, trots att vi har barnen väldigt tätt (2 år mellan de två första, 15 månader till trean…) utan valde att testa ståbräda. För oss funkade det jättebra, de större barnen älskade att åka ståbräda!

Annons:
Trollhassel
1/28/12, 12:27 PM
#7

#6 Alltså, om min dotter alltid fått sitta i vagnen och sedan plötsligt måste stå och åka för att lämna företräde till den lille. Kan hon inte känna sig lite utbytt då? Bara en tanke. Alltså, om hon nu inte skulle gilla ståbrädan.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnnaLundin
1/28/12, 8:59 PM
#8

Jag skulle nog säga att det beror på hur Du introducerar ståbrädan. Gör det till en kul grej som stora tjejer får stå på! Och påminn henne om hur bra hon ser bäbisen när hon står där.

Hur långe är det kvar till syskonet kommer? Börja redan nu att vänja henne vid att gå i stället för att åka vagnen. De orkar mycket längre promenader än man kan tro! (min 2½-åring gick en nära 2 km runda i skogen i höstas, när vi skulle inventera våra markgränser….)

Trollhassel
2/1/12, 11:41 AM
#9

#8 Bebisen kommer om ca 5 månader så vi har ju ett tag på oss. Jag började fundera lite på att lämna vagnen hemma (när vi inte ska långt) när det börjar bli vårigare ute. Då kanske hon skulle ha lättare att acceptera erbjudandet sedan.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

vinteralvan
2/1/12, 2:33 PM
#10

Vi hade också ståbräda till storasyster som var 2 år när lilltjejen kom. Det var aldrig några problem, tvärtom, hon kände sig stor och duktig som inte behövde sitta i vagn.

Upp till toppen
Annons: