Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1521 ggr
Anonym
Anonym
12/18/11, 4:51 PM

Om man behöver hjälp?

Mitt liv har vänts upp och ner. Ingenting är som det var och nu är allt bara kaos.

Mitt upp i allt detta finns min son. Och som det är just nu orkar jag inte. Men jag har hjälp av min familj, så när jag har det som värst avlastar dem mig.

Men sen? Sen när jag får ett eget boende och ska klara mig själv. Vad händer om jag inte gör det? Just nu befinner jag mig hos min syster så hjälpen är inte långt bort. Men om jag får ett eget boende och om jag inte klarar det? Vad händer?..

Jag vet ju ingenting. Allt kanske ordnar sig för mig. Men om jag behöver hjälp, vad för hjälp kan man få? Min son är ju mitt liv, jag vill inte förlora honom eller göra något som skadar honom.

Annons:
[Vargöga]
12/18/11, 7:03 PM
#1

Ta kontakt med din kommun och barnskyddet där. Dom kan hjälpa till mer än vad du tror. Var inte rädd för att ta hjälp av dom. Dom är vana och förhoppningsvis inte dömmande.

Anonym
Anonym
12/19/11, 1:31 PM
#2

Min syster hade samma tanke och hon ringde och pratade med soc. Hon själv söker stödfamilj till sina barn varannan helg så när hon ska dit på möte på onsdag så får hon även en tid åt mig så att jag får komma dit på ett möte.

Det känns hemskt.. Det känns som att jag ger upp min son. Han jag älskar mest av alla :(

wingren
12/19/11, 2:38 PM
#3

Du ger inte upp din son, du gör ju detta för hans skull, för att han ska ha en mamma som mår bra och orkar hitta på saker med honom! En mamma som har orken att titta på hans teckningar ordentligt, en mamma som orkar läsa saga osv. Istället för att alltid vara trött och må dåligt så får du lite tid för dig själv, det behöver ju alla människor. Din son kanske kan tycka det är spännande att sova borta ibland osv så se det som en möjlighet för er att få ett ännu starkare band och en positiv utveckling för din son. Hoppas allt löser sig till det bästa!

Miiiz
12/21/11, 4:27 PM
#4

Bor i finland men vill ändå säga detta.

Har kontakt med barnskyddet och dom är så hjälpsamma :)

här är saker dom gjort för mig.

Ifall jag inte haft så mycket pengar till nya kläder så har dom fixat fram det till mig.

Dom har också hjälpt mig med saker som tex en tvättmaskin behöver man för att barnet skall ha rena kläder, och det hjälpte dom mig ekonomiskt med.

Sedan så hjälpte dom mig med att hitta en bilstol billigt.

Nu till vintern är det andra gången jag fått ett present kort till butiken så att jag och min son kan fara och julmats handla :)

Sedan så har jag fått via dem en sorts "stödfamilj" som har min pojke en helg per månad. (dock är dessa familjer väldigt "sällsynta") men man kan begära om en sådan.

Sedan så har jag genom det fått gå till en familje terapeft som peffat upp mig när jag själv har börjat tycka att jag är en dålig mamma som inte orkar med min egen son, trots att jag älskar honom.

Och så fick jag också en kvinna som kom hem till mig (för mig) 2 gånger i månaden och hon hjälpte med städandet hemma och handlandet osv.

Och dom ser till att man har mat och pengar så att barnet klarar sig och att man själv skall börja orka ta tag i vardagliga saker. Och dom är just där och hjälper dig för att du inte skall mista honom.

kram på dig, du är starkare än vad du tror !!

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Upp till toppen
Annons: