Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1743 ggr
Minicole
11/25/11, 9:46 AM

Redan!?

Min lilla tjej är nu tre månader och en vecka gammal. Har den senaste tiden börjat drgla som en tok, det typ rinner ur munnen och nu de sista fem dagarna har hon varit extremt grinig och sur. Annars så är hon en supertrevlig och glad tjej så därför har jag märkt skillnad. Jag vet ju att detta kan vara symptom på tandsprickning, men är det inte allt för idigt för sånt? Kanske hon bara börjar få lite temperament? Om det nu skulle vara tänder, hur kan man hjälpa nån som är så liten att hon inte kan hålla i saker att bita på. Hon tuggar på mitt finger men så kan man ju inte sitta hela dagarna :P

Tacksam för svar!

Annons:
AusaBausa
11/25/11, 5:18 PM
#1

min äldsta grabb fick sina första 2 tänder vid 3 månader o vid 6 månader hade han 4 tänder.. ;-)

Tina-A
11/25/11, 7:19 PM
#2

En del barn föds med tänder, så de kan komma när som helst :) dock kan de ha symptom och besvär av tänderna många veckor innan de faktiskt lyckas spricka genom tandköttet så det kan vara svårt att veta riktigt när de dyker upp. Verkar han ha väldigt ont eller får feber kan du ge lite alvedon, annars finns det en del bra bitringar att köpa på Ica eller Apoteket!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
11/25/11, 7:20 PM
#3

Hon menar jag såklart!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Minicole
11/26/11, 10:04 AM
#4

Okej. Tack för svar. Får väl hoppas att det går över snart.

bubbelbubbel
11/26/11, 11:01 PM
#5

du kan även smörja in tandköttet med lite flytande alvedon. 
sen finns det ju bitringar som både går att kyla och att bara bita i som dom är, det kan göra gott i munnen!

OolssonxD
11/27/11, 9:47 AM
#6

min son börja vid 2 månader med massa dreggel o grinighet.. men idag är han 6 månader o nu dregglar han ännu mer men inga tänder kommit fram ännu

Annons:
Trollhassel
12/5/11, 12:43 PM
#7

Och min dotter började gregla och tjura när hon var 3 månader men fick inga tänder förns hon var 1 år. Det hör nog till åldern också, det där med grinigheten men visst, många barn får sina tänder så tidigt!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Upp till toppen
Annons: