Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1802 ggr
Ketang
2011-11-11 18:04

Har ni fredags mys?

Vi har infört en dag i veckan till mys dag. Just nu är det fredags mys, men kan ibland bli lördags mys om vi inte är hemma på fredagen.

Då samlas hela familjen, äter någon god mat, tittar på film tillsammans och myser i soffan. Och så äter man och dotter ostbågar som jag hatar :-/ Men det är inte mycket och det är absolut aldrig mer än just när det är mys, så jag har fått acceptera detta.

Hur myser ni med er familj?

Annons:
Kimpa
2011-11-11 20:36
#1

Vi har oxå fredagsmysSkrattande.

Barnen får välja mellan några olika maträtter ( så de får bestämma middagen) och sen har vi mys stund i soffan till någon film med popcorn eller sitter och spelar lite spel innan läggdax.

En trevlig stund för hela familjen.

Ketang
2011-11-11 20:59
#2

Visst är det väl mysigt! Glömde nämna att dom varvar dom äckliga ostbågarna med popcorn (varannan myskväll ungefär.)

Zahara
2011-11-12 17:44
#3

vi gör som ni. God mat och chipps och dippa och ostbågar. Dock äter vi inte lördagsgodis för det gillar inte dottern så vi har fredagsmys i stället :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Minxis
2011-11-17 23:22
#4

jag och min son kör på mys den dagen som passar oss :)  Ibland fredagar , ibland tisdagar. Beror på hur mycket vi har inplanerat, om vi ska till landet osv.

men det brukar bli någon ny maträtt, massa mumsig frukt och spela ett spel/ titta på tv :)

Trollhassel
2011-11-18 10:02
#5

Min sambo jobbar fredagkvällar…alltid. Och min dotter är ju för liten för att vara uppe och mysa så länge, så jag är ensam vaken på fredagkvällarna. Skittråkigt. Ser fram emot att ha större barn som kan mysa på fredagkvällen!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Minxis
2011-11-19 20:58
#6

#5 kommer ihåg just det där. min son har inte börjat uppskatta myskvällar förens de senaste åren. innan dess så var det inte något han uppskattade. Men helt klart värt väntan :)

Annons:
Trollhassel
2011-11-20 12:27
#7

#6 Jag får kanske hålla ut några år. Snart är hon stor!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

exitingsvillemo
2011-11-21 07:43
#8

Vi har Fredagsmys =) Chips och coca cola, god mat och vanligtvis hyr vi ngn film.

intresseradavmassor
2012-02-04 22:47
#9

vi kör freagsmys. hos oss innebär det frukt - min sambo älskar melon och det gör inte jag. så de har som grej att välja ut en melonhalva och så är det den som är myset i samband med bolibompa - just nu är det ju häxan surtant på fredagar så det är hur toppen som helst :) sedan kör vi ibland lördagsgodis, men inte alltid -just nu känns melonbiten på fredagen betydligt mycket viktigare…vi körde fruktrejset efter att vi märkte att släkt, vänner etc kommer med godis i tid och otid oh vi ville inte spä på det… :)

Smullis
2012-02-05 00:25
#10

Vi brukar ha det på antingen lördagar eller fredagar. Då äter vi god mat, sätter oss i soffan och tittar på TV. Jg brukar alltid baka en efterrätt som vi kan gotta oss med framför Tvn. Vi tittar på något som alla tycker om, och alla är så nöjda efter en sån kväll :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[SallysPigge]
2012-02-05 02:39
#11

Vi hade först lördagsmys, men när det sedan pratades så mycket om Fredagsmys så drogs man med så vi hade båda under ett tag. Men vi tog oss ur det och har bara lördagsmys igen. :-)

Lenore
2012-02-05 13:59
#12

Vi myser varje kväll i soffan till Bolibompa eller en film som barnen vill se. Brukar bli att barnen äter lite frukt då och sen får yngsta dottern välling.

En eller två dagar i veckan blir det mys med popcorn, choklad eller chips framför tv:n men inte nödvändigtvis på helgen. Det blir när vi är sugna helt enkelt. Ibland blir det inte onyttigheter på hela veckan och vissa veckor blir det tre dagar, vi är inte så petiga med det. Huvudsaken är att dom äter nyttigt och regelbundet för övrigt och rör på sig ordentligt och det gör dom, då finns det ingen extra risk för övervikt eller ohälsosam livsstil.

intresseradavmassor
2012-02-05 19:39
#13

#12 - så hade vi det också förut, men vår dotter har knepigt saliv så hon verkar väldigt lätt få hål etc - så vi har dragit ner på gottat enormt…hon ar itne haft hålmen hade en del angrepp..detta trots att vi borstar med eltandborste och vanlig. tom tandläkaren påpekade att tandborstningen såg bra ut…så, tja, vi mölar godis när hon sover ;)

Annons:
Lenore
2012-02-06 12:34
#14

#13 Ja, det är ju mycket viktigt att anpassa det efter vilka behov som finns. Har man känsliga tänder måste man såklart dra ner på sockret. Det går inte att göra någon form av analys av hennes saliv? Tänker att om något "fattas" eller så kanske hon kunde få tillskott så att saliven "balanseras".

intresseradavmassor
2012-02-06 16:30
#15

det kan säkerligen gå, längre fram - nu ska hon tillbaka i Mars så får vi se vad de säger…

Upp till toppen
Annons: