Annons:
Etikett22-bilder-filmer
Läst 2615 ggr
Loveradio
2011-10-28 20:50

Skolan dödar motivationen

Tänkvärt

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Annons:
Niklas
2011-10-29 08:04
#1

Verkligen bra!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[FruStein]
2011-10-30 22:56
#2

Absolut tänkvärt! Fast alla skolor ser faktiskt inte ut sådär. Många har skolor med alternativa pedagogiker i sin närhet, t.ex. Waldorf och Montessori. Man kan genom aktivt val välja en annan form av skola, än den vanliga kommunala, för sitt barn.

AnnaLundin
2011-10-30 23:45
#3

Det finns även kommunala skolor som inte ser ut som det beskrivs. Jag blir åter påmind om hur glad jag över vårt val av skola till våra barn, för här jobbar barnen på sin egen nivå och tillåts odla de talanger de har i de ämnen de är bra på.

AusaBausa
2011-10-31 17:20
#4

ja tack o lov har jag bra skolor till alla mina 3 barn, 2 går på kommunal skola i 2 olika kommuner o den 3 hon går i privat skola, ett föräldrakooperativ/ekonomisk förening.

Så alla skolor är inte sådana…

KickanW
2011-12-09 10:28
#5

Tyvärr är det ju bara en viss sorts föräldrar (medvetna och ofta lite mer utbildade) som faktiskt över huvud taget väljer skola till sina barn.

Så att det är så stor kvalitetsskillnad på skolorna ser jag snarare som en nackdel eftersom det skapar såna klyftor. Drömmen vore ju om alla skolor hade en utpräglad pedagogik och eldsjälar till lärare.

AusaBausa
2011-12-09 20:05
#6

ja det är ju inte klokt att det ÄR så stor skillnad på skolorna men tyvärr tror jag inte det helt går att få en likadan skola…för alla lärare är ju olika som jobbar en skola..

Tror skolan skulle behöva bli statlig igen så att alla kommuner får samma summa pengar t skolan som är bundna just för skolan..Det hade nog gjort att skolan blivit mindre klyfta mellan alla skolor i sverige!

Sen måste det ju till en bättre kontroll på alla skolor, privata såsom kommunala…o att en skola aldrig får drivas med vinstsyfte…all vinst ska gå tillbaka t eleverna o lärarna.. OM det blir vinst…en skola ska ju bara gå runt o ha en liten buffert om ngt händer..

Annons:
Upp till toppen
Annons: