Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 2471 ggr
Torreador
2011-10-07 16:32

Smarta barn....

Jag älskar alla härliga kommentarer mina ungar gör. Så jag delar med mig lite :-)

Men tur är ju att det inte alltid är jag som säger det mest korkade! Skönt att bli avlöst lite ibland liksom…

Vi hade en liten diskussion i bilen idag. Jag, Dottern och Dotterns ypperligt (o)intelligenta kompis. (jag lovar att inte säga vad du heter SARA).

Vi pratade om Norrkööööping och var det låg någonstans.

- Det ligger söder om Stockholm, säger jag

- Nej, säger den högst (o)intelligenta kompisen, det ligger väl UNDER Stockholm…

Jag förklarar snällt att söder är liksom under…

- Åh… suckar kompisen.

Dottern lägger då av en av sina ytterst invecklade resonemang om att jag använder absolut onödigt krångliga ord och säger:

- Men hallå! Det heter upp, ner, höger och vänster! Typ, vad är produkten av vänster och ner? -Sydvänster typ!

Jag tror jag lägger ner….

Kram på er alla

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
wtb
2011-10-10 18:57
#1

Ha ha Skrattande

www.frusundhs.blogg.se

Torreador
2011-10-10 23:33
#2

;-)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

wtb
2011-10-11 08:26
#3

Barn är för härliga. våran 12 åriga tjej kläcker ofta ur sig roliga saker nu för tiden, hör väl till för fjortisåldern, men det livar upp stämningen Skrattande

www.frusundhs.blogg.se

Torreador
2011-10-11 12:26
#4

Haha, visst gör det! Fast alla åldrar har sina tjusningar när det gäller det. Små barn kan ju säga de mest tokiga saker ibland så man skrattar så man kissar på sig!

Min 10 åriga son är en hejare på sådant också. Och min äldsta som nu är 18 hon var otrolig när hon var liten. Hon kläckte ur sig de mest underliga saker… :-)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Upp till toppen
Annons: