Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2464 ggr
[Joje80]
2011-08-31 11:47

Min kusin som barnflicka..

Hejsan.

Jag har en fråga. Jag har beov av en barnvakt ibland så jag kan träna eller att det krockar med mitt jobb schema och makens..Nu har jag en kusin som gärna kollar mina barn. Men vill ju ge henne en slant för besväret. inte för att hon har krävt det eller nåt.

Men mina barn e 5, 7 och 9 år gamla. Och inte alltid änglar så lite besvär e det allt ibland. Hon kommer passa dom på hemma plan och det handlar om max 2tim i stöten..Vilken summa e rimlig? Hon gör det nu( ska snart) för goda viljans skull och för att hon älskar sina kusinbarn. Hon e 15år. Men jag kanske vill fråga henne fler ggr och inte ta förgivet att hon passar dom utan vill erbjuda en slant.

Men hur mycket i timmen e rimligt om det handlar om 2tim på en kväll,dag eller em..Bara så att stackars jag kan få komma iväg till träningen om maken jobbar långa pass eller om det e gruppträning som har en fast tid..

Har 5v schema på jobbet så ibland hade det varit kul att det skulle kunna gå o träna fast det krockar med min mans 8v schema..Långt inlägg detta blev :P

Nu e det inte så att jag ska ha henne som barnflicka medans jag jobbar utan mina barn e i kommunal barnomsorg i vanlliga fall innan nån anklagar mig för att anställa barnflicka svart  :)

Annons:
Camillhe
2011-08-31 12:00
#1

Det där är inte svart, då måste du komma upp i mkt högre summor per år.

När min moster annonserade om barnflicka begärde de 80-120 kr i timmen "svart" i lön, skaffar man ngn "vitt" ligger det nog runt 125/ timmen efter skattereduktion.
Men då handlar detta om äldre personer och kanske fler timmar.

För en femtonåring hade jag nog gett 50-70 kr / timme

[Joje80]
2011-08-31 12:13
#2

Tack för ditt svar. Man e lite rädd att bli anklagad för skattesmitare..När jag va i den åldern fick jag typ 30kr när jag passade just denna lusin och hennes syster men det va i början på 90-talet..Men 50kr i timmen tyckte jag oxå va ganska bra + soppa till mopeden tänkte jag..Hon kör 2mil t&r

AnnaLundin
2011-09-01 20:33
#3

Jag har haft barnflicka anställd i sommar, hon fick 100 kr/timme (inkl semesterersättning) plus fria resor hit (busskort) och fri mat medan hon jobbade.

Man kan anställa barnflicka "vitt" som privatperson. Det finns bra info på skatteverket om hur det går till.

[Joje80]
2011-09-01 23:57
#4

Hon ville gärna passa mina barn hon hade ändå inget för sig och hon ville inte ha betalt heller..Men fixar det för mitt egna samvete tror jag =). Toppen tjej..Hon sa att hon tyckte det va roligt istället för att bara sitta hemma o glo. Läxorna skulle hon göra hemma hos mig. Hon bor bara 1mil bort så inte så långt heller och jag e taxi om det e för sent eller för mörkt,kallt ja när vädret e mindre smickrande..Lycklig 3 barnsmamma här.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: