Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 4976 ggr
Boogaboo
2011-08-14 14:13

Tips på Bästa syskonvagnen på vintern?

Skulle verkligen uppskatta om ni som haft syskonvagn kan dela era åsikter om vilken syskonvagn ni rekomenderar på vintern.

Har beräknad bf i slutet av oktober och det kommer vara 16 månader mellan bäbis o storasyster och vi kommer flytta nu till en byhåla där dom är skapligt slarviga med skottning så behöver tips på en syskonvagn som går smidigt även när det inte är nyskottat.

Har funderat på babytravel dublin syskonvagnen för vill ha liggdel mot mig och sittdel framåt.

All erfarenhet och tips uppskattas!Glad

Annons:
johan
2011-08-14 22:42
#1

Dubbelvagnar är jobbiga. De är tunga och klumpiga hur man än gör.

De vi haft är Urban jungle, vilket säkert är bättre på vintern eftersom den har rejäla hjul, men oj så tung att köra. Nu har vi en Baby jogger City Elite dubbelvagn. Förhållandevis lätt och smidigt och tar ingen plats i bilen. Blir helt platt när man fäller ihop den, men skulle vara hopplös i snömodd.

Skulle jag göra om min barnresa igen och veta vad jag vet idag, skulle jag kolla på Baby jogger Select eller Chariot Cougar 2.

Både verkar smidiga och flexibla. Cougarn tror jag är bäst för en aktiv livsstil. Grannen har en sådan och springer och cyklar med.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Boogaboo
2011-08-14 23:28
#2

#1 Tack för ditt tips men eftersom jag varken har körkort eller bil så åker jag inte bil speciellt ofta och inte direkt aktiv livsstil heller så är ingen av dom två vagnarna något alternativ för mig just nu iaf. Sen Bor jag i ett minimalt samhälle med typ bara ica att gå till som jag för den delen bor mitt imot så jag är ute efter en smidig vagn jag kan ta en promenad med barnen med även fast det inte är direkt nyplogat :)

Någon annan som kan dela deras erfarenheter? :)

johan
2011-08-15 07:20
#3

Med aktiv livsstil menade jag ner att man är ute och går mycket, gillar skogen och rör sig mycket i allmänhet med vagnen.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

OolssonxD
2011-08-15 08:41
#4

jag ska skaffa ett barn till innom kort och jag har hört MASSA bra om babytravel dubblin.. den ska vi köpa för den är lättkörd och bra för man kan ha den lilla mot sig och stora framåt.. :)

Upp till toppen
Annons: