Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 8649 ggr
[WX5]
7/8/11, 7:59 PM

Pilla sig själv

Har en dotter på 4,5 år som ständigt går och pillar sig själv mellan benen. Försöker säga till henne att det gör man när man är själv i sin säng tex men hon lyssnar inte på mig. Så fort hon blir naken så är fingrarna där och det spelar ingen roll om hon just kissat.

Hur tar jag tag i detta? Men stör det inte men omgivningen kan ta illa vid sig. Vi var nämligen vid stranden idag och hon fick byta om där och vips så hade hon handen där och pillade på sig.

Annons:
AnnaLundin
7/9/11, 2:00 AM
#1

Det är vanligt att barnen gör så i den där åldern. Du får helt enkelt fortsätta förklara för henne att man gärna får pilla på sig själv om det känns bra, men att det är sånt man gör när man är för sig själv. Och sen är det bara att härda ut….

[WX5]
7/9/11, 7:59 AM
#2

Tror hon inte "njuter" av det utan att det är mera ett tvång att gå omkring att pilla sig där. Hon kanske tror att hon är en kille med snopp. Nä nu vet jag inte hur hon känner och tycker men jag spånade hejvilt.

Hon kna gå runt och prata i telefonen och pilla sig. När hon blir glad så tar hon hela handen och håller där och sen hoppar. Så jag tror inte det är för att smeka sig själv för att njuta. Men vissa gånger kan det vara det. Det är liksom två olika pill.

[iurochskur]
7/9/11, 9:06 AM
#3

Det är normalt. Vi har en dotter som hållt på och ibalnd fortfarande gnider sig mot saker. Dock säger jag till när hon gör det, för det gör man inte i tid och otid. Så nu är det mera sällan det händer.

två ungar till i min krets har gjort så här när dom var mindre men gör det inte längre så det är en period dom går igenom.

[WX5]
7/9/11, 9:12 AM
#4

Jo en låång period. Hehe. Ja det går väl över innan skolan börjar för jag väl hoppas. Tungan ute

AnnaLundin
7/9/11, 5:55 PM
#5

Det är inget annat än tjejernas motsvarighet till att killarna går och drar i och klämmer på snoppen i tid och otid. PÅ något sätt verkar det mer accepterat att killarna pillar på snoppen, som hänger utanpå kroppen än att tjejerna pillar påsin mer dolda snippa.

Hon kommer nog inte sluta pilla, men kan lära sig att låt bli att göra det när ni är ute bland folk. Det är bara att fortsätta säga till henne.

ho0mii3z
7/12/11, 10:43 PM
#6

Oj va svårt, Vet inte hur jag skulle tackla detta när min dotter kommer i den åldern. I nuläget känns det inget bra att säga att de gör man i sängen när man är ensam.

Ett barn är ett barn, men samtidigt förstår jag att barnet utvecklar en sexualitet, hittar sig själv,

Jag tyckte detta var jätte jobbig fråga att fejsa..

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
[1992mammatill3]
7/19/11, 1:15 AM
#7

mina barn gör med det.jag förklarar för dom att dom kan få ont och att det kan svida när dom kissar osv. dom måste sluta för att annars får dom ont det handlar om nyfikenhet.jag vet,men ändå dom kan få ont och då gnäller dom och ja ni förstår.

Upp till toppen
Annons: