Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 7769 ggr
Ketang
2011-05-25 11:48

Feber på natten, varm på dagen?

I söndags klagade Ella på att hon hade ont i örat. Hon fick alvedon och sov mycket på dagen. Måndag morgon sken hon som en sol och skulle absolut åka till dagis och det fungerade bra hela dagen. På kvällen somnade hon utan krussiduller men vaknade med hög feber och frossa efter bara ett par timmar. Så har det hållt på. Hög feber på kvällen/natten och lite mindre på dagen, men hon sover fortfarande mycket mitt på dagen. Hon får alvedon på kvällen och sover nästan hela natten bortsett från att hon vaknar ett par gånger men somnar om jätte fort igen. På dagen är hon ganska pigg och glad men blir trött mitt på dagen och sover runt 3timmar.

Hur länge ska man låta det hålla på så här innan man söker läkare? Vad anses normalt?

Annons:
Zahara
2011-05-25 19:36
#1

tre dagar med feber sen hade jag ringt och fått en tid en inte godtagit ett nej! Hade 12 veckors helvete för att få en odling gjort från örat på lillan efter 6!! pencillin kurer och svaret var " ojsan hon har visst hemofilus influenza B" vilken tur att hon är vaccinerad! En sanbbkoll så kan de ju se om det e virus eller inte…

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Ketang
2011-05-25 20:15
#2

Okej! Ringer i morgon då. Hon hade 40,2 i temp nu när jag la henne för natten. Hoppas att dom kan ta henne i morgon på morgonen. Det har iofs "bara" gått 2½ dygn då, men jag vill inte vänta längre nu när hon har så hög temp…

Zahara
2011-05-29 08:11
#3

Man brukar säga tre dagar sen ska man kontakta för då ska den höga febern börja ge sig om det är något " vanligt" kroppen själv kan göra sig av med, sen kan ajg tycka hellre en gång för mycket! Hoppas tösen blir bättre!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Ketang
2011-05-29 08:16
#4

Jag pratade med vården på torsdagen som tyckte att jag skulle avvakta till fredagen. På fredagen var hon pigg och väldigt aktiv fast med lite feber. Men i går var hon helt feberfri ;-) I dag skiner hon som en sol ;-)

Upp till toppen
Annons: